Geplaatst op: 08-03-2017
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie & Toerisme maart verklapt campagnesucces en biedt de jongste branchecijfers

Recreatie & Toerisme maart verklapt campagnesucces en biedt de jongste branchecijfers

De eerste editie van Recreatie & Toerisme van 2017 is uit! Toerisme zit nog steeds in de lift maar door de onzekerheid over veiligheid en economie bij de consument vlakt de groei wel af. Die onzekerheid treft zelfs de vakanties van Nederlanders in eigen land. Welke trends ziet de redactie in de combinatie van cijfers van UNWTO, Eurostat, CBS en CVO? Nog een paar inspirerende voorbeelden van de inhoud.


Van FEC tot evenementenmonitor

# Hans van Leeuwen vertelt over de cijfers en filosofie van de Familiy Entertainment Centers in Nederland. De trend van alsmaar meer indoor speeltuinen loopt ten einde. Plaatsen waar horeca en attracties samen vermaak bieden, worden de renderende entertainment centers in de komende vijf jaar.

# Hoe komt het dat de campagne Mr Wings van Center Parcs succesvol is? We gingen op onderzoek uit. De campagne doet het goed en wordt in 2017 met enkele aanpassingen herhaald. Andres Neira de Back, marketing directeur Center Parcs verklapt het geheim van het succes. "De campagne scoort hoger dan de benchmark.”

# 6 wensen van de gast voor verblijfsaccommodaties. Als hotel of particuliere aanbieder kun je niet op al die wensen inspelen. Toch zie je voor 2017 wel een aantal gemeenschappelijke kenmerken waarop je klanten kunt binnenhalen. Deze 6 moet je weten en kun je vertalen naar je eigen accommodatie.


# GOfun op zijn kop. Het jongerenmerk van reisgigant Corendon liep niet lekker. Het was een van de leukste cases uit de afgelopen jaren voor marketing manager Martin de Boer. Eenvoudig was het niet maar waarschijnlijk is de weg omhoog voor GOfun gevonden. Een praktijkvoorbeeld in verandermanagement en het aanpassen van een reismerk.


# Scherp evenementen monitoren. Hoe vind je als middelgrote stad een plek voor jezelf binnen het steeds groter wordende evenementenaanbod in Nederland? In dit artikel voorbeelden uit de praktijk, met het evenementenaanbod in de gemeente Heerlen.

Voordeel lid zijn van Recreatie & Toerisme: volledige online toegang tot NRIT.nl
Dat zijn nog maar 5 voorbeelden van de inhoud van het eerste nummer van dit jaar. Zoals de leden gewend zijn, worden in de komende weken alle artikelen op NRITmedia.nl geplaatst. Ben je lid, dan kun je alles bekijken. Nog geen lid? Word vandaag nog lid van Recreatie & Toerisme en NRITmedia.nl en ontvang meteen een inlog voor het online platform NRITmedia.nl. Daarop verschijnen ook de artikelen van Recreatie & Toerisme, maar nog veel meer top vakinformatie. Veel artikelen zijn alleen beschikbaar voor leden. Met een abonnement op het blad combineer je mooi online en topinformatie uit het blad.


Trefwoorden: reizen, toerisme, marketing, management, marktonderzoek, beleid, ondernemen

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
12/04/24
Exclusief voor leden
Ierse succesroute bestaat tien jaar Wild Atlantic Way
Ierlands populaire toeristische route de Wild Atlantic Way is een echt succesverhaal in de toeristische sector. Opvallend, de route viert nu pas zijn tiende verjaardag.
11/04/24
NIEUWE ROUTES AMSTEL GOLD RACE 365
Vanaf8 april een nieuwe vierde lus toegevoegd aan de bewegwijzerde routes van de Amstel Gold Race 365 dagen peer jaar te fietsen.
11/04/24
Tilburg, Big Rivers Dordrecht en Utrecht Pride winnaars Nationale Evenementenprijzen
Allereerste Event Impact Award gaat naar Utrecht Pride. Big Rivers ervan door met de hoofdprijs van de Nationale Evenementenprijzen 2024
09/04/24
Lakenhal bestaat op 1 mei 150 jaar
Op 1 mei 2024 bestaat Museum De Lakenhal in Leiden 150 jaar: in 1874 werd de oude Laecken-Halle omgedoopt tot stadsmuseum van Leiden en geopend voor het grote publiek.
04/04/24
Technologie en transitie met smart hospitality
Op donderdag 18 april is de dag voor het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Het thema is transitie en dan heb je het al snel over technologie. Nicolette Bolté mag die interactieve sessie leiden.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...