Geplaatst op: 08-03-2017
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie & Toerisme maart verklapt campagnesucces en biedt de jongste branchecijfers

Recreatie & Toerisme maart verklapt campagnesucces en biedt de jongste branchecijfers

De eerste editie van Recreatie & Toerisme van 2017 is uit! Toerisme zit nog steeds in de lift maar door de onzekerheid over veiligheid en economie bij de consument vlakt de groei wel af. Die onzekerheid treft zelfs de vakanties van Nederlanders in eigen land. Welke trends ziet de redactie in de combinatie van cijfers van UNWTO, Eurostat, CBS en CVO? Nog een paar inspirerende voorbeelden van de inhoud.


Van FEC tot evenementenmonitor

# Hans van Leeuwen vertelt over de cijfers en filosofie van de Familiy Entertainment Centers in Nederland. De trend van alsmaar meer indoor speeltuinen loopt ten einde. Plaatsen waar horeca en attracties samen vermaak bieden, worden de renderende entertainment centers in de komende vijf jaar.

# Hoe komt het dat de campagne Mr Wings van Center Parcs succesvol is? We gingen op onderzoek uit. De campagne doet het goed en wordt in 2017 met enkele aanpassingen herhaald. Andres Neira de Back, marketing directeur Center Parcs verklapt het geheim van het succes. "De campagne scoort hoger dan de benchmark.”

# 6 wensen van de gast voor verblijfsaccommodaties. Als hotel of particuliere aanbieder kun je niet op al die wensen inspelen. Toch zie je voor 2017 wel een aantal gemeenschappelijke kenmerken waarop je klanten kunt binnenhalen. Deze 6 moet je weten en kun je vertalen naar je eigen accommodatie.


# GOfun op zijn kop. Het jongerenmerk van reisgigant Corendon liep niet lekker. Het was een van de leukste cases uit de afgelopen jaren voor marketing manager Martin de Boer. Eenvoudig was het niet maar waarschijnlijk is de weg omhoog voor GOfun gevonden. Een praktijkvoorbeeld in verandermanagement en het aanpassen van een reismerk.


# Scherp evenementen monitoren. Hoe vind je als middelgrote stad een plek voor jezelf binnen het steeds groter wordende evenementenaanbod in Nederland? In dit artikel voorbeelden uit de praktijk, met het evenementenaanbod in de gemeente Heerlen.

Voordeel lid zijn van Recreatie & Toerisme: volledige online toegang tot NRIT.nl
Dat zijn nog maar 5 voorbeelden van de inhoud van het eerste nummer van dit jaar. Zoals de leden gewend zijn, worden in de komende weken alle artikelen op NRITmedia.nl geplaatst. Ben je lid, dan kun je alles bekijken. Nog geen lid? Word vandaag nog lid van Recreatie & Toerisme en NRITmedia.nl en ontvang meteen een inlog voor het online platform NRITmedia.nl. Daarop verschijnen ook de artikelen van Recreatie & Toerisme, maar nog veel meer top vakinformatie. Veel artikelen zijn alleen beschikbaar voor leden. Met een abonnement op het blad combineer je mooi online en topinformatie uit het blad.


Trefwoorden: reizen, toerisme, marketing, management, marktonderzoek, beleid, ondernemen

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...