Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-03-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Morgen: TRENDCONGRES 2017

Morgen: TRENDCONGRES 2017
Met twee keynotes, zeventien inspirerende sessies binnen zes thema's mag je het TRENDCONGRES Toerisme en Vrije tijd 2017 niet missen. Ruim 140 vakgenoten schreven zich al voor deze editie in die dit jaar in Breda bij NHTV wordt georganiseerd.


What’s Next in de toeristisch-recreatieve sector? Onze branche wordt dagelijks overspoeld door een tsunami aan trends, ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden. Grote vraag is welke strategische keuzes je moet maken en aan welke nieuwe kansen je voorrang moet geven. Op het nieuwe Trendcongres Toerisme en Vrije tijd 2017 geven we je de antwoorden op die vragen.


Keynote: Tom van 't Hek

Het plenaire programma wordt geleid door Tom van 't Hek, radiopresentator, voormalig tophockeyer en oud-bondscoach van het Nederlands dameshockeyelftal. Onder de titel Iedereen verandert, nu ik nog!  deelt hij zijn ervaring om mensen tot een topprestatie te brengen in een inspirerende keynote.


Keynote: Peter Rømer Hansen

Uit Denemarken halen we Peter Rømer Hansen, industry expert & strategic business developer. Hij gaat in zijn keynote The real edit value of tourism and leisure: a new scope dieper in op de trends in toerisme die hij signaleert en de implicaties daarvan voor organisaties en bedrijven. Peter Rømer Hansen heeft meer dan 20 jaar ervaring als strateeg voor zowel bedrijven als non-profit-organisaties en overheden in de gastvrijheidsindustrie. Hij helpt ze met het ontwikkelen van een nieuwe strategie gebaseerd op wereldwijde markttrends waarbij de wensen van de gasten van morgen centraal staan.



Ruim vijftien themasessies

In drie rondes van sessies van elk 60 minuten kunnen de deelnemers een keuze maken uit 17verschillende presentaties en workshops binnen zes thema's. Nog nooit eerder bood het TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd zo’n breed scala aan verdiepende sessies. Per ronde kun je steeds uit minimaal vijf sessies kiezen.


1 | KRACHT VAN DE BESTEMMING

Hoe zorg je ervoor dat je stad of regio jij een trekpleister wordt en blijft? Wat is jouw onderscheidend vermogen voor zowel de binnen- als buitenlandse gast en hoe ga je met bezoekersdruk om als je wordt overlopen door toeristen? Wie bieden een prachtig palet aan echte cases.


Sessies:

1 Kunnen steden te succesvol zijn?: Jacques Vork, Inholland en Ko Koens, NHTV

2 Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!: Paulus Emden Huitema en Ellen Honing, Identity Matching Academy

3 Dreams and Nightmares: Winners and Losers in Tourism Flows: Peter Singleton, Stenden


2 | TECHNOLOGIE & MARKETING

In de huidige maatschappij, en dus ook binnen toerisme en vrijetijd, horen we steeds meer termen als (big) data en virtual reality voorbij komen. Daarnaast zien we dat mensen, dus ook jouw klanten, steeds meer dingen online doen. Hoe kun je in jouw organisatie je voordeel doen met deze technologische ontwikkelingen? Wat is er mogelijk, nu en straks? En wat moet je ervoor doen of laten? Dit is je kans; blijf jij de concurrentie voor?


Sessies:

4 Zoveel data. En nu?: Mischa Beckers, Hogeschool Zeeland

5 Virtual Reality: Jessica Weber, NHTV

6 De online toerist: Erik Kroon, Leisure King


3 | NIEUWE BUSINESSMODELLEN

Hoe passend en toekomstgericht is jouw huidige businessmodel? Het consumentengedrag evolueert in sneltreinvaart, misschien wel sneller dan ooit tevoren. Het voortdurend aanpassen van je businessmodel is noodzakelijk om te kunnen blijven meedoen. De sessies binnen dit thema bieden je volop ideeën voor nieuwe formules. Na het congres stap je dus verantwoord op deze trein!


Sessies:

7 Business Model Canvas: Kansen verzilveren en laag hangend fruit plukken! Een uitdaging voor de toekomst: Herman Lier, NHTV

8 Geen groei zonder groen: Rob Berkers, Berkers advies en Marien Borgstein, Regio Rivierenland - STIRR

9 Nieuwe vormen van waardecreatie; voorbeelden vanuit de praktijk: Stefan Hartman, Stenden/ETFI


4 | INNOVATIEVE ONDERZOEKSMETHODEN

Weet jij hoe de consument de producten en diensten van je organisatie beleeft en ervaart? Hoe meet je hun emoties? Wat is hun beleving? En wat kan dit betekenen voor je verdienmodel? Wat zijn de economische consequenties hiervan? Actuele onderzoekers laten je zien waar voor jouw organisatie nog (veel) winst te behalen valt en waar de kansen liggen.


Sessies:

10 Neuromarketing and biometrics: The cutting edge in marketing and experience measurement: Ondrej Mitas & Marcel Bastiaansen, NHTV

11 De regionaal economische impacts van toerisme op detailhandel, en andere sectoren: Jeroen Klijs, NHTV

12 Van toekomstscenario's naar actie: design denken in praktijk: Wyb de Boer, Stenden University


5 | TRAVEL TOMORROW

Hoe ziet de reiziger van de toekomst eruit? Hoe ziet de nieuwe wooneconomie eruit? En wat maakt toeristische plekken kwetsbaar? Waar moet je als organisatie binnen deze sector nu al rekening mee houden? In deze parallelsessies laten pioniers uit het werkveld zien hoe zij inspelen op de verwachtingen voor de toekomst.


Sessies:

13 Lokaal reizen: vinden, verrassen en verbinden: Hugo van Donselaar, Campspace en Menno Heling, where2bnb

14 De nieuwe wooneconomie: Richtje Zeelenberg, Zeelenberg architectuur

15 Crisismanagment in de toeristische sector: Linda de Boer, Crisisplan


6 | DE NIEUWE TOERIST

Wie zijn jouw toekomstige gasten? Opkomende markten zijn onder andere de Chinese toeristen, millennials, minder validen, ouderen, nieuwe Nederlanders en internationale toeristen. De vraag is hoe je deze doelgroepen enthousiast krijgt voor jouw bedrijf of regio? Met bergen nieuwe inzichten over nieuwe doelgroepen ga je naar huis.


Sessies:
16 De Chinese Tourist: Ilja Kok, Coppier View en Gabriella Esselbrugge, De Dames van de Jonge
17 De kansen voor toegankelijk reizen: Veroniek Maat, Accessible Travel


Inschrijven:

Inmiddels hebben al 125 collega's zich voor het congres ingeschreven. Reserveer hier je ticket voor een inspirerende en leerzame dag op donderdag 23 maart 2017 in Breda.


Locatie en organisatie

Het congres wordt georganiseerd door NRIT Media, NHTV, Saxion, Inholland, Stenden en HZ. De editie 2017 vindt plaats bij NHTV in Breda aan de Mgr. Hopmansstraat 1.

Link: http://www.toerismecongres.nl/
Trefwoorden: congressen, toerisme

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    16/05/25
    Exclusief voor leden
    Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
    Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
    16/05/25
    Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
    Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
    16/05/25
    Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
    De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
    15/05/25
    Exclusief voor leden
    Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
    Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
    15/05/25
    Exclusief voor leden
    30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
    Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
    15/05/25
    Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
    Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
    15/05/25
    Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
    Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
    14/05/25
    Exclusief voor leden
    Tweede XL klompenpad gaat open
    Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

    ||| Agenda |||

    20/05/25 t/m 22-05-25
    20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
    Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
    20/05/25
    20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
    Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
    26/05/25
    26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
    De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
    27/05/25
    27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
    Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...