Geplaatst op: 02-02-2017
Auteur: Marc Gerlings

Helena Klok volgt Ad Schalekamp op bij NBTC NIPO Research

Helena Klok volgt Ad Schalekamp op bij NBTC NIPO Research
Helena Klok. Foto: NBTC

Na ruim 15 jaar als directeur bijNBTC-NIPO Research gewerkt te hebben neemt Ad Schalekamp per 1 februari afscheid. Hij wordt opgevolgd door Helena Klok, bij Kantar TNS werkzaam als marketing director. Samen met Kees van der Most vormt zij per 1 februari 2017 de directie van NBTC-NIPO Research. Samen met Kees van der Most heeft Schalekamp NBTC-NIPO Research in een joint venture constructie vanaf 2001 opgebouwd tot een succesvol marktonderzoeksbureau, gericht op de vakantie- en vrijetijdmarkt.

Ad: "Ik ben trots op de autoriteit die we hebben opgebouwd en de brede kringvan opdrachtgevers in binnen- en buitenland. Na een werkzaam leven van 40 jaar vind ik het nu tijd om me op andere dingen te gaan richten.”


Helena Klok volgt Ad per 1 februari 2017 op als directeur. In deze functie zorgt zij samen met Kees van der Most voor de dagelijkse aansturing en verdere uitbouw van de activiteiten. Helena is sinds 2011 bij TNS NIPO (nu Kantar TNS) werkzaam als marketing director. Ze heeft een grote rol gespeeld in de nieuwe manier van werken bij Kantar TNS, uitgaande van de business issues van de klant. Als marketing director heeft ze verschillende wereldwijd toegepaste onderzoeksoplossingen van Kantar TNS in de markt geïntroduceerd. Zij lijkt daarin een keuze waarbij zowel kwaliteit naar onderzoek als commerciële instelling samengaan.

Helena: "De afgelopen drie maanden heeft Ad me al laten kennismaken met de fascinerende reis- en cultuurbranche. Ik verheug me erop om mijn marketing en online ervaring in te zetten om NBTC-NIPO Research, samen met Kees, naar een volgende fase te laten groeien.”

Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, carriere, leisure

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
18/03/24
Exclusief voor leden
VN stelt standaard vast om duurzaamheid van toerisme te meten
De Verenigde Naties hebben een een nieuwe wereldwijde standaard goedgekeurd om de duurzaamheid van toerisme te meten. Alle 193 leden hebben ingestemd het het zogenaamde Statistical Framework for Measuring the Sustainability of Tourism (MST).
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).
12/03/24
Inflatie daalt langzaam met een lichtpuntje voor horeca
Toch is de inflatie voor de consument nog steeds aan de hoge kant. Voor bedrijven in de vrijetijdseconomie is er een lichtpuntje. De prijzen voor onder meer groenten en vlees stijgen minder hard dan het gemiddelde inflatiecijfer.
05/03/24
Ruim 60% van de Nederlandse camperaars boekt overnachtingsplekken
Door toenemende drukte op camperlocaties is er een grote toename van het vooraf boeken van een overnachtingsplek voor camperaars om er zeker van te zijn dat er een plek is.
05/03/24
Exclusief voor leden
Transitie op het bord naar vegetarisch
De Nederlander verandert in zijn eetgewoonten. Je zal steeds meer vegetariërs en vooral flexitariërs tegenkomen. Iet s om mee rekening te houden in de horeca van hotels, attracties en andere leisure omgevingen. 25% van alle hoofdmaaltijden is vegetarisch meldt CBS na onderzoek in samenwerking met RIVM en Voedingscentrum.
29/02/24
Exclusief voor leden
Biedt LEV de oplossingen in het nieuwe reizen?
Lichte Elektrische Voertuigen (LEVs) maken tegenwoordig een steeds groter deel uit van het straatbeeld. Denk aan e-scooters, e-steps, e-bikes en micro-auto's. Deze voertuigen bieden kansen voor de verduurzaming van mobiliteit: ze zijn nagenoeg emissievrij en vragen minder (parkeer)ruimte. 18 partners gaan alle voordelen opzoeken in het LEVERAGE project.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...