Geplaatst op: 31-01-2017
Auteur: Marc Gerlings

City marketing: einde klassieke toeristische informatiecentra?

City marketing: einde klassieke toeristische informatiecentra?

De rol van de city marketeer verandert. Consumentengedrag en de manier van informatie en inspiratie opdoen verandert nog steeds. Dit wil de European Cities Marketing Meeting in Gdansk, 22 tot en met 25 februari 2017, aan de hand van praktijkvoorbeelden analyseren. "Ervaren city marketeers zullen hun waardevolle inzichten met ons delen,” meldt Ignasi de Delàs, president ECM.

De Delàs over het veranderde consumentengedrag: "Hier gaat het om; in ongeveer tien jaar heeft digitalisering en globalisering de patronen en de praktijk van stedelijk toerisme voor altijd veranderd. Nieuwe technologie heeft het gedrag radicaal veranderd en heeft de consument de macht gegeven met andere inzichten, bronnen van informatie en boekingsmachines, toepassingen en ervaringen die ver voorbij de klassieke toeristische informatiecentra gaan. Samen zoeken we naar nieuwe modellen en manier van opereren voor de nabije toekomst. Waarschijnlijk vinden we het model met de zilveren kogel dat bij iedereen past niet. We zijn er van overtuigd dat deze strategie meeting inspiratie en handvatten geeft om marketeers en hun teams de stappen te laten zetten in hun transformatie.”


Link: www.europeancitiesmarketing.com
Trefwoorden: stad, citytrip, citymarketing, communicatie, online marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Campagne Varen doe je samen afgetrapt
Tijdens de Veiligheidsdag aan de Eem heeft gedeputeerde Rob van Muilekom voor de provincie Utrecht d...
05/04/24
Ambitie Utrechts Landschap 10.000 bomen planten
Om de natuur te versterken wil natuur- en beheerorganisatie Utrechts Landschap komend jaar ruim tien...
03/04/24
Exclusief voor leden
Welke bekers mogen op festivals?
Het festivalseizoen is weer begonnen. Met Pasen stonden vele tienduizenden festivalliefhebbers weer in de tent of op de festivalweide. Vaak met een drankje in de hand. Maar hoe zit het ook alweer met die drinkbekers? Is wegwerpplastic helemaal in de ban of zit het genuanceerder?

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...