Geplaatst op: 30-01-2017
Auteur: Marc Gerlings

Naam Canal Company verdwijnt en wordt Stromma.

Slim om de merkhistorie achter te laten?

Naam Canal Company verdwijnt en wordt Stromma.
Peter Duwel en directeur Stromma, Jan Larssen. Foto: Charlotte Odijk

Canal Company, het bekende rondvaart- en waterfietsmerk op de Amsterdamse grachten, is sinds juni 2016 onderdeel van de Stromma Group. Met ingang van het nieuwe toeristische seizoen (23 maart 2017) wordt Stromma ook zichtbaar als merk. De Amsterdamse rederij krijgt de naam Stromma Nederland en introduceert een nieuw uiterlijk met de merken Stromma.com, Canal Tours Amsterdam en Hop On Hop Off.

De samenwerking met Gray Line blijft bestaan. Als onderdeel van Stromma Group zal het bedrijf zich de komende tijd verder versterken op het gebied van duurzaamheid, digitalisering en marketing, laat het bedrijf weten over de strategie.


Stapsgewijze merkverandering

Voor de start van het seizoen worden de shops en opstapplaatsen in Amsterdam voorzien van de Stromma.com-identiteit en de productmerken Canal Tours Amsterdam en Hop On Hop Off. De re-branding van de schepen en waterfietsen volgt stapsgewijs gedurende het seizoen. Bij de toepassing wordt uiteraard gestreefd naar een verantwoorde vormgeving en kleurgebruik, passend bij de omgeving en de lokale richtlijnen. Een sterke online positie is steeds meer bepalend in het keuzeproces van bezoekers. Voor de start van het seizoen zal dan ook een nieuwe website (stromma.nl) worden gelanceerd die moderner is en beter geschikt voor mobiel gebruik, het maken van reserveringen en het boeken van digitale tickets. De nieuwe site Stromma.com zal in februari worden gelanceerd als internationaal merk voor alle bestemmingen van Stromma Group.


Peter Duwel benadrukt band met Amsterdam

Peter Duwel, Algemeen Directeur van Stromma Nederland: "We laten onze merkhistorie achter ons, maar blijven een Amsterdams bedrijf. Er verandert veel in de stad, zeker op toeristisch gebied. De drukte is toegenomen en er wordt gezocht naar oplossingen om die te spreiden. Onze Amsterdam Harbour Cruise en het partnership met A’DAM LOOKOUT passen perfect binnen die strategie. Zo blijven we ons vernieuwen. Voorop staat dat we onze liefde voor Amsterdam met onze gasten blijven delen om hen een onvergetelijke ervaring te bieden. Ook als Stromma Nederland zijn we de gastheer van Amsterdam, nu en in de toekomst!”

Trefwoorden: tour, canal, rondvaart, Amsterdam, grachten

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...