Van de klant hoef je duurzaamheid niet te verwachten
Een vaker gehoorde uitspraak na anderhalve dag Vakantiebeurs. Duurzaamheid is een groot onderwerp in de sector maar van de klant zelf moet je niet teveel verwachten in de ontwikkeling van duurzaamheid. Deze boodschap ging ook samen met de aankondiging van de 3 nominaties voor de Sustainable Travel Award die op 28 januari 2017 wordt uitgereikt. Tegelijkertijd is de jury positief over de Nederlandse ontwikkelingen van duurzaamheid en de sector toerisme.
De 3 nominaties zijn:
# Riksja Travel
project People and Planet
# TUI Nederlend Better holidays better world
# TUI Nederland kinderparticipatie in toerismeontwikkeling Curacao.
Omdat de klant wel vraagt naar duurzaamheid maar weinig aan de ontwikkeling van duurzaamheid bijdraagt, moeten de bedrijven zelf veel opzetten. De jury kijkt dit jaar vooral naar het ontwikkelen van duurzaamheid in alle delen van de keten. ANVR en de jury zijn positief over de ontwikkeling van het aantal projecten.
Frank Oostdam, directeur ANVR maar geen deel van de jury: "Als je kijkt naar de projecten die zijn ingediend dan worden we daar heel blij van. Het zijn hele mooie voorbeelden. Er moet nog heel veel gebeuren als het gaat om duurzaamheid in toerisme. Het niveau van de inzendingen is nog nooit zo hoog geweest."
Topics:Duurzaam toerisme
Trefwoorden: duurzaam toerisme, TUI, strategie