Geplaatst op: 18-11-2016
Auteur: Marc Gerlings

Tilburg als travel trade partner bij Visit Brabant

Tilburg als travel trade partner bij Visit Brabant

De afgelopen twee jaar heeft marketingorganisatie VisitBrabant haar strategie uitgebouwd om meer mensen die van verder weg komen te verleiden voor een bezoek aan Brabant en ze te stimuleren langer te verblijven en meer te besteden. Reden voor de stad Tilburg om zich ook als Travel Trade partner bij VisitBrabant aan te sluiten.

Op woensdag 16 november ondertekenden Erik de Ridder, Wethouder van Tilburg, Pieter de Jong, directeur Citymarketing Tilburg, Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant en Pim Sybesma, manager International Trade bij VisitBrabant op het Stadskantoor de partnerovereenkomst. Andere Travel Trade Partners zijn De Efteling, Eindhoven365, de gemeente ’s-Hertogenbosch, Het Noordbrabants Museum, Van Gogh Brabant, Libéma (Beekse Bergen) en Heusdens Buro voor Toerisme.


Mobiliseren van de touroperator markt
Via een uitgebreid traveltrade-programma interesseert VisitBrabant een groot netwerk van internationale pers, touroperators, cultuurverenigingen, busmaatschappijen, riviercruisemaatschappijen en andere organisatoren van vooral groepsreizen doorlopend voor het Brabantse vrijetijdsaanbod. VisitBrabant richt zich daarbij op de Brabantse Iconen en omarmt themajaren als Van Gogh (2015), Jheronimus Bosch (2016) en Mondriaan tot Dutch Design (2017). Dat leidt tot een groter bereik en een duidelijk onderscheidend vermogen in het internationale speelveld.


Erik de Ridder:"De samenwerking met VisitBrabant biedt ons de mogelijkheid om nog meer mensen kennis te laten maken met alles wat onze prachtige stad te bieden heeft."

Pieter de Jong: "Van oudsher is Tilburg een stad die zich steeds weer vernieuwt. Altijd in beweging. In ieder seizoen. Dat maakt het een verrassende stad die je wilt blijven ontdekken."

Veel cultuur in Tilburg
Tilburg is de stad die altijd in beweging is. Zeker op cultureel vlak. Denk aan de talrijke festivals, de Tilburgse Kermis, belangrijke musea als De Pont en het Textielmuseum en muziekpodia als 013 en Paradox. Bezoek de Spoorzone, de Piushaven, het dwaalgebied en de stadsparken.

Topics:Marketing
Trefwoorden: tilburg, citymarketing, toerisme, inkomend toerisme

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...