Geplaatst op: 17-10-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Campagne Why Not moet Britten verleiden tot het andere Nederland

Campagne Why Not moet Britten verleiden tot het andere Nederland
Het relatief dure Britse pond ten opzichte van de euro maakt een vakantie van Britten op het vaste land een stuk duurder. Voor Amsterdam wellicht goed nieuws want Britten kiezen vaak voor de hoofdstad als bestemming en de stad kan wel wat lucht gebruiken. De nieuwe campagne van NBTC Holland Marketing, Amsterdam Airport Schiphol en easyJet zet het andere Nederland in de etalage.


NBTC Holland Marketing en Amsterdam Airport Schiphol hebben samen met easyJet een marketingcampagne opgezet die Britten oproept om Why Not? te zeggen tegen avontuurlijke nieuwe reiservaringen. Samen presenteren ze in Londen wat er in Nederland zoal te zien en te beleven valt.


Hedendaags Holland

Op 14 en 15 oktober staat er in Shoreditch High Street, in Oost-Londen, een mysterieuze vliegtuigdeur. Die vormt de toegangspoort tot een avontuur waarin bezoekers een bliksembezoek brengen aan het hedendaagse Nederland. Voorbijgangers betreden via de deur een levensgroot decor waar theateracteurs live intrigerende typetjes spelen en vele verrassingen presenteren.



Virtuele beleving

Daarnaast kunnen consumenten het avontuur meebeleven in een spannende 360-graden film die is geproduceerd met behulp van de nieuwste technologie waarbij het voelt alsof men deel uitmaakt van de belevenis. Bovendien kunnen Britten hun eigen avontuurlijke ‘Why Not?’ vliegreis winnen.



HollandCity-strategie

Sandra Ishmael, countrymanager NBTC VK & Ierland, zegt: "We zijn heel blij met de samenwerking met easyJet en Amsterdam Airport Schiphol waarin we Nederland op zo’n unieke en pakkende manier ‘tot leven kunnen wekken’. De campagne past perfect bij onze HollandCity-strategie doordat we de bezoekers erop wijzen verder te kijken dan de stadsgrenzen van Amsterdam. De virtuele beleving brengt de essentie van ‘Holland’ over en laat er geen twijfel over bestaan waarom Nederland nog steeds zo’n belangrijke bestemming is voor bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk.”


Avontuurlijke types

Peter Duffy, Group Commercial Director - Customer, Marketing & Product van easyJet, zegt: "Onze reizigers van generation easyJet zijn avontuurlijke types die in deze speciale belevenis worden ondergedompeld. Dat past heel goed bij het plezier, de energie en de uitbundigheid van ons merk. We staan te popelen om mensen de fantastische bezienswaardigheden van Holland te laten ervaren. Deze bestemming past perfect bij onze campagne.”


Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, engeland

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...