Geplaatst op: 29-09-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Haarlem Marketing wil met Virtual Reality nieuwe bezoekers trekken

Haarlem Marketing wil met Virtual Reality nieuwe bezoekers trekken

Haarlem heeft als één van de eerste Nederlandse steden een Virtual Reality Cardbord en app waarmee iedereen vanaf de bank de stad kan bezoeken. Haarlem Marketing hoopt hiermee bezoekers te verleiden de stad daadwerkelijk te bezoeken. Opvallend is dat 50-plussers goed reageren.


Via de app met 360° video’s en foto’s en het tot bril te vouwen cardboard, waant de kijker zich midden op de Grote Markt. Vanuit daar kan een bezoek gebracht worden aan het Stadhuis, de Grote of St. Bavokerk en de Jopenkerk en kan er worden gevaren op het Spaarne. Het streven is om steeds meer hotspots aan de app toe te voegen, waaronder ook de Haarlemse musea.


Gek op gadgets

"Om eerlijk te zijn, ben ik gek van gadgets. Nieuwe innovatieve snufjes. Zeker wanneer ze een functionele toepassing hebben. Deze bril geeft de kijker de mogelijkheid om Haarlem te ervaren zonder dat men er is. Als opwarmertje om er naartoe te gaan of wanneer men nog eens terug wil denken aan de stad waar men geweest is. Het past helemaal bij Haarlem nu; creatief en innovatief" zei wethouder Botter bij de presentatie.


Internationaal in de etalage

Haarlem Marketing zet deze vernieuwde technologie als eerste stad in Nederland in als marketingtool voor stadspromotie en wil hiermee potentiële bezoekers verleiden een ‘echt’ bezoek aan de stad te brengen. Vanaf volgend jaar is de app ook geschikt voor internationaal toerisme en zal deze worden ingezet op vakbeurzen als de ITB in Berlijn en bij afspraken met touroperators en andere beïnvloeders van internationaal bezoek.


Enthousiaste reacties op 50PlusBeurs

De applicatie Haarlem VR is ontwikkeld in samenwerking met EMansion en is vanaf nu voor iedereen gratis beschikbaar in de app stores van Android en iOS. Afgelopen week stond Haarlem Markteing op de 50PlusBeurs en de bezoekers waren erg enthousiast toen zij alvast een kijkje konden nemen in de stad.


Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, citymarketing, haarlem, noord-holland

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...