Geplaatst op: 24-08-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Hotelchamp geeft hotels zelfde tools als grote spelers

Hotelchamp geeft hotels zelfde tools als grote spelers

De Nederlandse startup Hotelchamp heeft in een eerste investeringsronde 1,75 miljoen euro opgehaald. Het bedrijf maakt intelligente conversie software om direct de boekingen op de eigen hotelwebsite te stimuleren. Daarmee kunnen hoteliers op de eigen website dezelfde tools inzetten als grote boekingsplatforms.


Het bedrijf belooft in een video 25% meer boekingen. De prijs is afhankelijk van de grootte van het hotel en start op € 229 per maand voor een hotel tot 49 kamers. Een hotel met 149 kamers betaalt € 449 per maand. Er wordt geen fee over de boekingen gerekend. Hotelchamp bestaat pas een half jaar en wordt onder meer gebruikt door Bilderberg, Hotel Casa 400 en Millennium Hotels and Resorts.


Voor ondernemers die meer willen weten over het stimuleren van boekingen op de eigen website organiseert NRIT Media op woensdag 16 november een Live Sessie. Klik hier voor meer informatie.


Toolkit

Hotelchamp biedt een toolkit aan met 10 verschillende tools:


Smart notificaties: Toon dezelfde notificaties als de grootmachten Booking.com en Expedia om de urgentie om direct te boeken te verhogen. Laat een relevante notificatie zien, naar aanleiding van het bezoekersgedrag op de website.


Voucher tool: Biedt een korting of cadeauvoucher aan om u bezoekers te overtuigen een directe boeking te maken via de website. Na invullen van het e-mailadres krijgen uw bezoekers automatisch een email met hierin de voucher, deze is perfect designed voor het hotel.


Exit tool: Overtuig websiteverlaters met een speciale trigger. Dit exit-bericht zal verschijnen als de bezoeker uw website verlaat. Deze tool werkt het beste in het reserveringssysteem en heeft een groot aantal opties voor de inhoud beschikbaar.


Online Support chat: Treed binnen in het nieuwe tijdperk van de online klantenservice. De SupportChat biedt de ultieme online support ervaring. Vergroot de bereikbaarheid bij uw klanten en moedig ze aan om contact op te nemen met uw hotel door deze tool te implementeren.


USP vergelijking: Geef onderscheidende redenen waarom direct via uw website boeken voordeliger is ten opzichte van andere boekingskanalen. Laat een duidelijk overzicht zien en verhoog uw conversie.


Prijsvergelijking: Vergelijk de huidige prijzen van uw hotelwebsite met prijzen van andere boekingskanalen. Laat uw bezoekers zien dat rechtstreeks boeken de beste prijs en extra voordelen oplevert.


Welkom tool: Geef een warm welkom aan de bezoekers van uw website en laat weten waarom rechtstreeks boeken het voordeligst is.


Trigger Tab: Weet u niet zeker welke tool u eerst moet gebruiken? Toon er meerdere, tegelijkertijd, met onze Trigger Tab. De tools naar uw keuze worden toegevoegd aan het aanpasbare dock, dat op een elegante manier zichtbaar is aan de zijkant van uw website.


Zwevende Tab: Toon uw Unique Selling Points in onze zwevende tab, een elegante widget, die getoond kan worden op alle pagina’s van uw website. De tool biedt een ruime keuze aan mogelijkheden van simpele tekst tot rijke content.


Sticky tool: Wilt u het simpel houden? Voeg de sticky bar toe aan de footer van de pagina om uw 3 Unique Selling Points en een boeking button weer te geven.


Targeting

Daarnaast kunnen bedrijven nog kiezen uit verschillende targeting methoden. Zo kun je bezoekers vanuit bepaalde websites een specifieke aanbieding doen, bezoekers die terugkeren met een voucher over de drempel helpen, bezoekers die lang op de website verblijven een extra prikkel geven te boeken of bezoekers uit bepaalde landen of regio’s stimuleren te boeken. Verder kun je bezoekers in real time meldingen sturen over een bepaald evenement rond een ingevulde boekingsdatum. Daarmee kun je vroegboekers sneller over de streep trekken. Ook kun je zakelijke gasten een bericht sturen over vergaderruimtes of een stelletje een aanbieding doen voor een romantisch drankje op het terras als ze rechtstreeks boeken. Verder bied de software uitgebreide testmogelijkheden om bijvoorbeeld twee proposities te testen.

Link: http://www.hotelchamp.com/
Trefwoorden: marketing, boekingen, hotels, conversie, software

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
17/04/24
Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023
Na een periode van drie moeizame coronajaren is er weer behoefte om elkaar te zien en te ontmoeten. Koninklijke Jaarbeurs publiceerde deze week het jaarverslag 2023. Jaarbeurs is weer volop in bedrijf.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Uitstoot industrie omlaag maar luchtvaart omhoog
In 2023 was de uitstoot van de Nederlandse bedrijven binnen het Europese Emissiehandelssysteem (EU ETS) 13,2% lager dan in 2022. In tegenstelling tot de luchtvaart die noteerde een stijging van 11%.
15/04/24
Inchecken met betaalpas in buurtbus
In- en uitchecken met de betaalpas nu ook mogelijk in alle buurtbussen van vervoerder Arriva.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...