Geplaatst op: 12-04-2016

Nederlanders vinden Londen de beste Europese stad om te shoppen

Nederlanders vinden Londen de beste Europese stad om te shoppen
Bikeworldtravel / Shutterstock.com

Volgens 22 procent van de Nederlanders is London de leukste Europese stad om te shoppen tijdens een stedentrip. Dit blijkt uit onderzoek van Zoover onder ruim 900 respondenten. Op de tweede plek staat, met 15 procent, Barcelona. Ons eigen Amsterdam staat met 12 procent op een derde positie gevolgd door Antwerpen met 10% van de stemmen.


Ondanks dat London een dure stad is vinden de Nederlanders het wel leuk om er te shoppen. Londen is makkelijk bereikbaar, de winkels in Londen zijn trendy en alle grote modeontwerpers hebben er een vestiging. Naast de dure designer winkels zijn er genoeg goedkopere winkels waardoor het voor iedere portemonnee interessant is. Ook de talrijke musea en bezienswaardigheden spelen vanzelfsprekend een belangrijke rol in de populariteit van Londen te beleven.


Oxford, Portal de l’Àngel of Kalverstraat?

De meest bekende en drukste winkelstraat van Londen is de 2 kilometer lange Oxford Street. Een waar paradijs voor mensen die van shoppen houden. De drukste shoppingstraat van Barcelona is Portal de l’Àngel. Deze winkelstraat heeft een groot aanbod en beschikt over bijna alle grote winkelketens. Amsterdam wordt ook erg gewaardeerd door de Nederlanders. Niet zo gek, want Nederlanders gaan steeds vaker in eigen land op pad en bekendheid met mode en winkels shopt toch wel lekker.


Topics:Retail
Trefwoorden: retail, winkelen, funshoppen

CELTH
 






||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.
26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.