Geplaatst op: 16-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Opening HISWA aandacht voor campagne Welkom op het water

Opening HISWA aandacht voor campagne Welkom op het water
Geert Dijks, directeur watersportorganisatie HISWA, vroeg bij de opening van watersportbeurs HISWA Amsterdam Boat Show aandacht voor de ontwikkelingen in de watersport en de campagne Welkom op het water. De campagne is nog geen groot succes.

De campagne werd afgelopen jaar op 2 september 2015 tijdens de HISWA te Water geïntroduceerd. Dijks en zijn organisatie namen het initiatief. Nu is het vooral aan de bedrijven in de watersport om mee te doen.

Demografie verandert
De watersportsector moet inspelen op de maatschappelijke en demografische ontwikkelingen die momenteel plaatsvinden. Vergrijzing is een stevig probleem bij onder meer zeilboten. Het populaire sloepvaren maar ook de durfsporten op het water laten groei zien. Daardoor lijken er kansen voor een verandering van de watersport. Verschillende belangen moeten daardoor op en om het water met elkaar verder.



Watersport verandert
Om deze reden is de promotiecampagne ‘Welkom op het water’ in het leven geroepen. Met deze campagne wil de watersportsector de komende jaren nieuwe watersporters aantrekken. Onderzoek laat zien dat er kansen zijn voor groei voor zowel traditionele als nieuwe vormen van watersport, meent de HISWA.

Groter draagvlak voor campagne
Geert Dijks, directeur van HISWA Vereniging vertelde over deze campagne en over de samenwerking van 900 HISWA-watersportbedrijven om de komende jaren een groei te creëren. HISWA Amsterdam Boat Show is al partner van de campagne; het is de bedoeling dat meer organisaties aansluiten.

De campagne is een belangrijk onderdeel uit het nieuwe HISWA Strategische Plan 2015-2017. In de campagne ligt de nadruk op het enthousiasmeren van nieuwe watersporters. Bijvoorbeeld jongeren die al varen of gevaren hebben met ouders of grootouders en gezinnen die wel eens meevaren met anderen.De extra aandacht tijdens deze HISWA beurs lijkt nodig omdat de campagne nog niet door veel bedrijven gebruikt wordt. De Facebook pagina van de campagne telt op dit moment 524 likes. Het Twitter account heeft 173 volgers. (Webpagina over de campagne van de HISWA).

YouTube Welkom op het water

Trefwoorden: watersport, hiswa, campagne, welkom op het water, demografie, marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...