Geplaatst op: 18-02-2016

Landal test nieuwe parkwinkel

Landal test nieuwe parkwinkel
Landal Miggelenberg heeft een totaal vernieuwde Parkshop in gebruik genomen. Niet alleen kreeg het winkelinterieur een volledige metamorfose, boodschappen doen gaat op een heel ander manier, doordat de gasten veel van de producten zelf scheppen en tappen. Dat is leuk en versterkt de vakantiebeleving.

Het scheppen en tappen van producten zoals zuivel, cereals, wijn, noten, en zelfs haardhout is niet alleen avontuurlijk, maar er zit ook een duurzaamheidsaspect aan: minder verspilling en minder verpakkingen. De vakantieboodschappenwinkel biedt duurzame- en streekproducten en verantwoorde vlees en vis. Voor wie niet zelf wil koken, zijn er verse maaltijden bereid om mee naar de vakantiebungalow te nemen. Er zijn versgebakken broodspecialiteiten uit eigen bakkerij en verse koffie-to-go voor de wandeling terug naar de bungalow.


Eigen route voor kinderen

Kinderen hebben een eigen winkelroute. Ze worden onderweg uitgenodigd om hapjes te proeven en kunnen bijvoorbeeld hun eigen hagelslag tappen. Na afloop van het winkelavontuur mogen ze een skelter met aanhanger lenen om de boodschappen naar de bungalow te brengen.


Beleving centraal

"In onze Parkshop vind je alles wat je nodig hebt tijdens je verblijf, maar onze kracht zit vooral in beleving en ontdekken, en daar hebben we een leuk concept voor ontwikkeld. Zo wordt ook het boodschappen doen onderdeel van de vakantiebeleving,” vertelt Marloes Immerman, Corporate Manager Retail van Landal GreenParks. "We gaan de nieuwe formule gedurende zes maanden intensief testen. Daarna kijken we hoe en waar we nog meer van dergelijke vakantieboodschappenwinkels kunnen openen.”


Trefwoorden: verblijfsrecreatie, retail, bungalowparken, parkwinkels

CELTH
 





||| Nieuws |||

25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.
26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.
10/01/23
Exclusief voor leden
Binnensteden weer iets aantrekkelijker voor retail
Investeringsmaatschappij Syntrus Achmea Real Estate & Finance geeft een signaal af dat winkelformules weer meer kansen krijgen in een aantrekkelijke stad.