Geplaatst op: 15-02-2016

Social mediabeleid SAIL Amsterdam 2015 wint internationale award

Social mediabeleid SAIL Amsterdam 2015 wint internationale award
VanderWolf Images / Shutterstock.com

Het social media beleid van SAIL Amsterdam 2015 is bekroond tot beste van Europa. Dat werd vorige week tijdens de Hospitality Sales and Marketing Association International- awards in Londen bekendgemaakt.


De HSMAI European Award is een jaarlijkse prijs voor toonaangevende bedrijven in hotel, event en reisindustrie. De jury was lovend over het grote bereik dat SAIL heeft gegenereerd, de nieuwe doelgroepen die daarmee zijn aangetrokken en de bijna 100% positieve stemming die op social media heeft geheerst.


Dank aan publiek

"Het is een mooie waardering voor al onze vrijwilligers die samen met ons eigen communicatieteam hebben meegewerkt om #SAIL2015 tot de grootste social media SAIL ooit te maken”, aldus Mitra van Raalten, directeur van Stichting SAIL Amsterdam. "Maar het succes is vooral te danken aan al die miljoenen bezoekers en fans die SAIL trending hebben gemaakt. Doordat zovelen via social media hun verhalen hebben gedeeld is #SAIL2015 groter geworden dan we ooit hadden durven dromen, groter dan alle andere events in Nederland in 2015.”


"Ook hier is de samenwerking met de hoofdsponsoren cruciaal geweest”, vervolgt Erwin van Lambaart, directeur van SAIL Event Partners. "Zij waren bereid met elkaar samen te werken en daarmee de social media content niet alleen te vergroten maar ook te verdiepen en aan te jagen. Daar zijn we de Staatsloterij, Delta Lloyd, TMG, ING, Gemeente Amsterdam en in het bijzonder KPN met de social media boot heel dankbaar voor. Het is een mooie erkenning voor ons communicatieteam die met de ploeg vrijwilligers er alles aan hebben gedaan #SAIL2015 op een relevante manier trending te maken. Ook bedanken we Twitter Nederland dat ons tijdens het evenement met raad en daad heeft bijgestaan. Op deze manier hebben we SAIL écht kunnen verjongen en klaar kunnen stomen voor de toekomst!”

Trefwoorden: evenementen, nautische evenementen

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...