Geplaatst op: 04-02-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Eerste ontbijtsessie over gepersonaliseerde marketing groot succes

Eerste ontbijtsessie over gepersonaliseerde marketing groot succes

De eerste ontbijtsessie van NRIT Media en CELTH over nieuwe digitale marketing strategieën voor de toeristisch-recreatieve sector was een groot succes. Op een vroege donderdagmorgen lieten ruim 30 professionals zich in Hoevelaken onder het genot van een lekker ontbijt bijpraten door Peter Sprenger van Techonomy die inging op de verschuiving van massamarketing naar gepersonaliseerde marketing en Corné Dijkmans van CELTH die het effect van social media op de reputatie van bedrijven belichtte.


Volgens Dijkmans heeft online engagement een positief effect op de bedrijfsreputatie, gaan klanten de social mediakanalen van een bedrijf eerder volgen en is het reputatie verhogend effect vooral sterk bij niet-klanten. Dijkmans had voor de aanwezigen veel tips en checklists voor het implementeren van een goede social media strategie waarbij vooral de menselijke toon en je echt verdiepen in de klant essentieel is. Lees hier het verslag van zijn presentatie Engage!.


Als je in business wilt blijven, moet je volgens Sprenger mee in de nieuwe digitale marketing waar je jezelf richt op de kleinst mogelijke entiteit en dat is de individuele consument. Je moet de klant centraal stellen, weten wat ze hebben gedaan, wat ze nu doen, wat ze willen, en op basis daarvan relevante content presenteren. We zitten volgens Sprenger in een transitie van statische naar dynamische data en van CRM naar een Customer Data Platform waarbij je alles van je klant weet en je realtime data kunt omzetten naar goed getimede relevante content op de diverse touchpoints met de klant. Lees hier het verslag van zijn presentatie Hoe Marketing personaliseert!.


Belangstelling voor tweede editie?

Omdat veel vakgenoten niet in de gelegenheid waren deze bijeenkomst om agenda technische redenen bij te wonen wordt de sessie in het najaar herhaald. U kunt nu alvast uw interesse kenbaar maken via info@nrit.nl.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, fanbase marketing, 1 op 1 marketing, customer data platform, digitale economie

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...