Geplaatst op: 14-01-2016

Den Haag nodigt bloggers uit

Den Haag nodigt bloggers uit
Den Haag opent komend strandseizoen een strandhuis uitsluitend voor reisbloggers/-vloggers uit binnen- en buitenland. De stad is daarmee de allereerste stad in Nederland die een huis ter beschikking stelt aan de reispers. Het strandhuis biedt zo de mogelijkheid om als echte local de stad aan zee te ervaren. Den Haag Marketing gaat ervan uit dat de stad zichzelf het beste als toeristische bestemming kan verkopen.

Bloggers worden in de watten gelegd
Het Haagse bloggershuis staat vanaf eind maart op het Haagse strand van Kijkduin en is gedurende het strandseizoen van 2016 beschikbaar. Verschillende bloggers en vloggers uit alle windstreken van de wereld komen elkaar hier tegen, ontdekken samen de combinatie van stad en het strand en delen dit vervolgens op social media met de rest van de wereld. Er is WIFI en een 4G netwerk aanwezig, voor vervoer is gezorgd en er staat de bloggers een typisch Haags welkomstpakket te wachten. Kortom: Den Haag Marketing faciliteert, de bloggers krijgen vervolgens de volledige vrijheid.

‘Onze ervaring is dat als mensen Den Haag bezoeken, ze verliefd worden op de stad. De kracht van dit bloggershuis zit hem erin dat anderen het verhaal voor jou vertellen. Hoe mooi is het wanneer dat kan vanuit een huis op het strand in de enige Nederlandse stad aan zee?’


Marco Esser, directeur Den Haag Marketing


Stad verwacht veel waardevolle content
Den Haag Marketing geeft hiermee invulling aan de trend, of bijna nieuwe norm, dat oriëntatie op een vakantiebestemming voornamelijk online plaatsvindt. Via persoonlijke ervaringen en verhalen op reviewsites of social media. Doel van het bloggershuis is dan ook om meer aandacht voor de stad te genereren, bloggers kennis te laten maken met het brede aanbod van Den Haag en om waardevolle content te creëren. ‘We zijn ervan overtuigd dat dit ongelofelijk veel authentieke en pure verhalen gaat opleveren. En dat is goud waard, aldus Esser.

Ruimte voor meerdere bloggers
Eerdere bloggershuizen stonden onder meer in Toscane, Kaapstad en op Malta. Eén van de succesfactoren was dat verschillende disciplines bij elkaar kwamen zoals bijvoorbeeld een fotograaf, blogger en vlogger. De bloggershuizen inspireerden bovendien alle partijen: van lokale media, de bestemming zelf tot de deelnemende bloggers. In het Haags bloggershuis kunnen ook meerdere bloggers tegelijkertijd verblijven.

Samenwerking tussen Den Haag Marketing en Haagse Strandhuisjes
Het bloggershuis is een gezamenlijk initiatief van Den Haag Marketing en Haagse Strandhuisjes Jeroen Struving (Haagse Strandhuisjes) : "We zijn trots op onze strandhuizen, maar ook op het achterland, Den Haag. Die combinatie is uniek in Nederland en die ervaring willen we bloggers graag meegeven.”
Link: http://www.bloggershuis.nl/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, social media, bloggen, den haag

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...