Geplaatst op: 05-01-2016

8,5 miljoen VVV Cadeaubonnen verkocht

8,5 miljoen VVV Cadeaubonnen verkocht

Ook in 2015 is de bekendste cadeaubon van Nederland, de VVV Cadeaubon, onverminderd populair: er werden meer dan 8,5 miljoen bonnen verkocht met een waarde van ruim 128,7 miljoen euro. Dit is een record in het bijna 42-jarig bestaan van de VVV Cadeaubon.


Breed besteedbaar en onbeperkt geldig

"Het lijkt erop dat de consument de waarden van de VVV Cadeaubon, namelijk, breed besteedbaar en onbeperkt geldig, in 2015 verder omarmt heeft” aldus Kees van Wijk, algemeen directeur van VVV Nederland. "Doordat de VVV Cadeaubon bij ruim 23.000 winkels uitgegeven kan worden geef je iemand een cadeau dat hij/zij zelf naar eigen smaak kan besteden. Bovendien is het een betrouwbaar en bekend product en dat wordt in de markt zowel door consumenten als door winkeliers van groot belang gevonden”.


Goed nieuws voor retailers in Nederland

De VVV Cadeaubon wordt gebruikt bij het winkelen in de fysieke omgeving. Dit betekent dat acceptanten van de VVV Cadeaubon de komende weken weer veel consumenten met een VVV Cadeaubon kunnen verwelkomen. Dat levert ook extra omzet op, want uit onderzoek weten we dat bezitters van een cadeaubon gemiddeld 35% meer besteden dan de bonwaarde. Hiermee stimuleert de VVV Cadeaubon de bestedingen in de fysieke retail.

Topics:Retail
Trefwoorden: cadeaubonnen, vvv

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.
26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.