Geplaatst op: 09-07-2015
Auteur: Marc Gerlings

Hop on concept Sight Seeing Worldwide ook in Rotterdam

Hop on concept Sight Seeing Worldwide ook in Rotterdam

Het bedrijf City Sightseeing Worldwide voegt Europa’s grootste havenstad aan zijn portfolio toe: Rotterdam. Na Amsterdam is Rotterdam de tweede Nederlandse stad waar City Sightseeing Worldwide aanwezig is.

Gekruist door de Maas met vrije toegang naar zee staat Rotterdam bekend als de poort van Europa en de stad biedt indrukwekkende bezienswaardigheden zoals de Markthal, Erasmusbrug, SS Rotterdam, Museumpark en de Euromast. Al deze bezienswaardigheden zijn onderdeel van de City Sightseeing Rotterdam route die de bezoekers de mogelijkheid biedt om de hoogtepunten van de stad te zien tijdens een 60-minuten durende tour. Er zijn tickets voor zowel 24 uur en 48 uur die gebruikt kunnen worden bij alle 7 bushaltes in de meest interessante toeristische buurten. Het is een hop-on hop-off concept, wat betekent dat de bezoekers gedurende de tijd dat hun ticket geldig is, in en uit kunnen stappen wanneer zij dat willen. City Sightseeing Rotterdam begint met 2 bussen en biedt een zowel Engelstalige als Nederlandstalige gids.


Verandering Rotterdam

Petra van Driel, Managing Director van City Sightseeing Rotterdam, vertelt: "We hebben gemerkt dat Rotterdam te maken heeft met een toenemend aantal bezoekers en er was vraag naar dit soort toeristische diensten. Het is voor ons een genoegen om deze samenwerking met City Sightseeing Worldwide aan te gaan en op deze manier een internationaal merk naar onze stad te kunnen halen.”

"City Sightseeing Rotterdam heeft voor 2016 een plan ontwikkeld met het doel om uiteindelijk niet 2 maar 3 dubbeldekkers in te zetten, uitgerust met GPS en een audiosysteem in 12 talen.”

Enrique Ybarra, CEO van City Sightseeing Worldwide vertelt over de nieuwe onderneming in Rotterdam: "In 2015 voegen we bijzondere nieuwe bestemmingen toe aan ons portfolio. Met St. Petersburg, Boedapest en nu Rotterdam kunnen we onze klanten een scala aan geweldige nieuwe steden aanbieden. We zijn heel blij dat we deze fantastische stad op de beste manier aan de bezoekers kunnen laten zien.”

City Sightseeing Worldwide is marktleider in hop-on hop-off city tours over de hele wereld. Dankzij strategische samenwerkingen met andere internationale bureaus, en lokale partners, is City Sightseeing Worldwide nu gevestigd in meer dan 100 steden, waaronder iconische steden zoals New York, Londen, Moskou, Rome, Barcelona, Sevilla, Boedapest, Dubai, Singapore, Edinburgh, Brussel, Amsterdam, St. Petersburg, Glasgow, Kaapstad en nu, Rotterdam.


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen
Trefwoorden: sightseeing, hop on hop off, bus, Rotterdam, Amsterdam, portfolio

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...