Geplaatst op: 19-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Melkpak voor toeristische promotie!?

Melkpak voor toeristische promotie!?

Gisteren is in Steenwijk de campagne Wat drijft jou? gelanceerd met als doel de regio met authentieke verhalen te promoten. Een metershoog melkpak is het opvallende en onverwachte icoon van de campagne. Dit melkpak gaat ook nog eens op tournee door Nederland. Wat zit er achter deze campagne en wat heeft een melkpak met toeristische marketing te maken?


De campagne is een initiatief van WaterReijk Marketing in samenwerking met ondernemers, bewoners en bezoekers van de regio. Naast de lancering van het online magazine http://www.enwatdrijftjou.nl/wat-drijft-jou/ werd er een metershoog melkpak van Weerribben Zuivel onthuld waarop de campagne gepromoot wordt door heel het land. Het pak werd onthuld door ondernemers Klaas de Lange van Weerribben Zuivel en Martin Kruithof van Restaurant de Lindenhof.


Wat houdt de campagne in?

De campagne heeft als doel om het publiek kennis te laten maken met de verhalen van de regio. Via de bekende iconen zoals Giethoorn en de Weerribben, worden de mensen getriggerd om ook de andere verhalen en geheimen van het gebied te ontdekken. De verhalen worden verteld door ondernemers, bewoners en bezoekers. Deze verhalen komen in de vorm van filmpjes, interviews, blogs en foto’s in het online magazine te staan. De eerste verhalen zijn filmpjes van Weerribben Zuivel en Restaurant de Lindenhof. Om de campagne te promoten worden er diverse middelen ingezet zoals evenementenposters, social media maar ook via joint promotions.


Samenwerking met Weerribben Zuivel

Eén van die joint promotions is met Klaas de Lange van Weerribben Zuivel. Samen met WaterReijk Marketing is er een melkpakkenactie tot stand gekomen. Het verhaal van Klaas in de Weerribben is één van de verhalen in de campagne, dit verhaal wordt via het melkpak het land in gebracht. Tijdens de lancering bij Natuurboerderij Weidevol, werd er dan ook een metershoog melkpak onthuld met het "Wat drijft jou?” verhaal van Klaas. In het melkpak gaat een koelkast schuil met bekers melk om de campagne te promoten. Vanochtend was het pak al aanwezig op de Markt in Steenwijk en vanaf aanstaand weekend gaat het pak het hele land door om promotie te maken voor de regio, startend bij het evenement On tour bij de boer van Ekoplaza op zondag 21 juni in Delftsgauw. Daarnaast staat het reusachtige pak ook op evenementen in de regio.


En wat drijft jou?

Hier blijft het niet bij. WaterReijk Marketing wil alle bijzondere verhalen van het gebied bundelen in deze campagne. Ondernemers, bewoners en bezoekers worden dan ook opgeroepen hun verhaal te delen. Zodat zij als ambassadeurs van de regio helpen het verhaal te vertellen. Kijk voor meer informatie over de campagne op http://www.enwatdrijftjou.nl/wat-drijft-jou/ of neem contact op met WaterReijk Marketing: info@waterreijk.nl of telefonisch via 0521 – 520 351.


Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, overijssel

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...