Elf travelbloggers bezoeken Lauwersmeer
Foto: Marcel van Kammen
De eerste editie van het BloggersEvent is een samenwerking van Stichting RegioMarketing Toerisme uit Noordoost Friesland en Stichting Promotie Waddenland uit de gemeenten de Marne en Winsum. Beide promotieorganisaties zien de opkomst van travelbloggers als marketingkans voor de regio rondom het Lauwersmeer.
Het
zijn reisliefhebbers die hun ervaringen delen op internet. Alle
bloggers hebben hun eigen schare aan ‘fans’ die zij inspireren met hun
artikelen. Omdat het gros van de mensen bij het boeken van de vakantie kijkt naar
reviews en informatie opdoet via social media, organiseren we dit
weekend" Rens Kalsbeek - Stichting Promotie Waddenland |
Op de vraag hoe je travelbloggers vindt, antwoordt Elizabeth Pilat van Stichting RegioMarketing Toerisme: "Simpel, ik volg zelf een groot aantal op Twitter. Na een selectie hebben we geprobeerd een aantrekkelijk programma samen te stellen dat inspirerend is voor de bloggers, maar ook het beste van de regio laat zien. Denk hierbij aan een excursie door het Nationaal Park, wadlopen, Stadwandeling Dokkum, tuktuk rijden en bijvoorbeeld een workshop vis fileren."
Weekend biedt bloggers ook netwerk
Daarnaast vertelt Pilat dat ze de bloggers ook graag kennis en een netwerk willen bieden. "We weten dat beginnende schrijvers graag in contact komen met collega’s die al een groot bereik hebben opgebouwd. Ook hebben ze behoefte aan kennis over bijvoorbeeld het opbouwen van een goed verhaal en het maken van video’s die geschikt zijn voor social media. In deze behoefte voorzien we zaterdagmiddag. De workshops zijn niet alleen toegankelijk voor de bloggers, alle toeristische ondernemers uit de regio worden ook uitgenodigd." Aansluitend vindt er een brainstormsessie plaats.
Bloggers kijken met positief kritische bril
"De bloggers hebben een open vizier en kunnen de ondernemers wijzen op blinde vlekken. De ondernemers helpen de bloggers aan een groter netwerk; een win-win situatie," aldus Pilat. De organiserende partijen hopen na het weekend veel publiciteit op internet te krijgen. Daarnaast is een netwerk van bloggende ambassadeurs een doel. "Met het programma willen we dusdanig inspireren dat ze na het weekend nog eens terug keren naar onze prachtige regio." Kalsbeek vult aan: "Met het feit dat de 26 Friese en Groningse ondernemers samenwerken om dit weekend mogelijk te maken is de eerste winst al geboekt, en dan moet het weekend nog beginnen!"
Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform |
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen |
Topics:Natuur
Trefwoorden: social media, bloggen, natuurgebieden, dagrecreatie, reviews