Vroegboekactie heeft juiste incentive nodig
De algemene trend is dat mensen steeds later hun vakantie boeken. Die trend breken is best lastig maar je kunt mensen wel motiveren juist vroeg te boeken. Dat een juiste incentive werkt blijkt wel op Texel. Daar leverde een actie met een gratis bootkaart maar liefst 20% meer boekingen op.
De Vroegboekactie van VVV Texel, die liep van 1 december 2014 tot 1 maart 2015, heeft 418 boekingen opgeleverd, veel meer dan vorig jaar. Dit keer was de incentive een gratis bootkaart, iets wat veel gasten als zeer aantrekkelijk ervaren. Blijkbaar veel aantrekkelijker dan de 10% korting die in 2014 werd aangeboden. Toch is dit niet de enige verklaring voor het succes van de Vroegboekactie, want deze leverde ook meer boekingen op dan dezelfde actie met bootkaart in 2013.
20% meer VVV-boekingen
Het aantal VVV-boekingen ligt momenteel maar liefst 20% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. De omzet is met 23% gestegen. De toename van boekingen geldt voor alle soorten accommodaties, met uitzondering van groepsverblijven. Vooral de hotels springen eruit met een stijging van 50%.
Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, vroegboekacties