Geplaatst op: 02-03-2015
Auteur: Suzan Lindhout
NHTV

Training Experience Design

Training Experience Design

NHTV organiseert op 25, 26 en 27 maart een training in Experience Design. Deze training is ontwikkeld door Niels Jensen, een Kaos Pilot uit Denemarken. Na succesvolle edities in Denemarken brengt de NHTV deze training voor het eerst naar Nederland.


De training gaat over Experience Design en Imagineering. Tijdens deze unieke 3-daagse cursus leert u, aan de hand van betekenisvolle en krachtige ervaringen, uw concurrentiepositie te verstevigen. De training is uniek want gaat het niet alleen óver experience design, de totale training IS een ware experience! Alle elementen zijn tot in de details op een creatieve en professionele manier uitgevoerd. Van locatie tot catering, tot aankleding.


Imagineering Methodology and Experience Design Toolbox

Deze 3-daagse cursus is een verdiepende interdisciplinaire duik in een praktische en belevingsvolle ontdekkings- en studiereis op het gebied van experience design, co-creatie en innovatie. Het fundament van de cursus is het toepassen van de unieke Imagineering Methodology and Experience Design Toolbox van NHTV op echte praktijkproblemen die ingebracht zijn door de deelnemers zelf.


Vragen die worden behandeld zijn bijvoorbeeld:

- Hoe gaat u om met nieuwe eisen van klanten op het gebied van transparantie, authenticiteit en betrouwbaarheid?

- Hoe beweegt u zich in het nieuwe marketinglandschap?

- Hoe zorgt u ervoor dat uw klanten betrokken worden bij het co-creëren van uw toekomstige aanbod?


NHTV Imagineering Methodology

De belevingseconomie is een feit en heeft invloed op alle sectoren en industrieën. Wat het bedrijfsleven betreft, volstaat het niet langer om de beste binnen je gebied te zijn, omdat bedrijven afhankelijk zijn van langere termijn loyaliteit van hun klanten. De Imagineering Methodology die door NHTV Breda ontwikkeld is, leert ons door middel van eenvoudige toolbox-stappen hoe we een voorsprong kunnen veroveren met een aanbod van unieke en uitgesproken belevingen.


Leerdoelen

Innovatie – leer hoe u het eenvoudige 5-stappen Imagineering Experience Innovation model kunt toepassen en uw eigen unieke en holistische ‘customer experiences’ kunt bedenken

Co-creatie – leer hoe u uw doelgroepen kunt betrekken bij het co-creëren van hun eigen persoonlijke ‘customer experiences’

Authenticiteit – leer hoe u de innerlijke waardekern van uw organisatie kunt bereiken en deze kunt gebruiken om uniek en authentiek concurrerend vermogen te bewerkstelligen

Business – leer hoe u het ‘experience perspective’ kunt toepassen en hiermee nieuwe winstgevende kansen schept op strategisch bedrijfsniveau

Echte belevenissen – leer hoe u ‘high-touch’ belevenissen kunt bedenken en regisseren waarmee u uitdrukking geeft aan wat het belangrijkste is voor uw bedrijf en voor de relatie met uw klanten – en leer hoe u deze belevenissen kunt gebruiken om strategische waarde tot stand te brengen.


Praktische informatie

Data: 25, 26 & 27 maart 2015

Locatie: NHTV Breda – een unieke nog aan te kondigen locatie!

Tijd: Alle dagen van 9.00 tot 18.00 uur

Taal: Engels (primair), gebruik van Nederlands zal afgestemd worden met de internationale deelnemers

Deelnamekosten: de deelnamekosten voor deze cursus zijn € 1.800,-. Twee deelnemers van hetzelfde bedrijf samen betalen € 3.200,-.

Afronding: NHTV Certificate

Inschrijven / vragen: Voor vragen en wervings- of inschrijvingsformulier kunt u contact opnemen met Suzan Lindhout via lindhout.s(at)nhtv.nl of +31 6 23 89 33 11.

Link: http://www.nhtv.nl/masters-cursussen/masters-cursussen/cursussen/experience-design-course.html
Topics:CELTH

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...