Amsterdam wint prestigieuze internationale award voor project Amsterdam Bezoeken, Holland Zien
In Amsterdam
mogen sommigen dan niet zo onder de indruk zijn van de inspanningen van
Amsterdam Marketing om het toerisme beter te spreiden, internationaal denken ze
daar heel anders over. De campagne ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’ is bij de
uitreiking van de prestigieuze Ulysses Award van UNWTO in de prijzen gevallen. Wereldwijd werden maar vier prijzen in diverse categorieën uitgereikt
De UNWTO is het officiële toeristisch agentschap van de Verenigde Naties. Frans van der Avert, algemeen directeur Amsterdam Marketing: "Als citymarketingorganisatie van Metropool Amsterdam zijn wij ongelofelijk trots. Met deze ‘Oscars’ binnen de toeristische sector wordt innovatie en vooral ook de structurele regionale samenwerking beloond.” Een andere campagne ‘Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming' kreeg zilver.
Uitmuntendheid en innovatie
Sinds 2003
staat de Ulysses Award voor uitmuntendheid en innovatie in de toeristische
sector. Het winnende project, ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’, zet de
aantrekkingskracht van Amsterdam in om internationale bezoekers te verleiden
ook de regio te ontdekken.
Boudewijn Bokdam, projectmanager Amsterdam Marketing: "Het project ‘Amsterdam
Bezoeken, Holland Zien’ heeft deze eerste plek te danken aan een constructieve
samenwerking tussen de Stadsregio Amsterdam, 27 gemeenten, Provincie
Noord-Holland en Provincie Flevoland. Het aantal internationale bezoekers dat
vanuit Amsterdam een bezoek brengt aan de regio is sinds de start van het
project met bijna 30% toegenomen, en de bijbehorende bestedingen in de regio
zijn met 300 miljoen euro gestegen.”
Dennis Straat, bestuurlijk trekker van het thema Toerisme in de Metropoolregio Amsterdam feliciteert Amsterdam Marketing van harte met deze award: "Bezoekers zijn ontzettend belangrijk voor onze economie, maar geven ook druk op sommige populaire plaatsen. Spreiding van bezoekers over de regio is daarom essentieel; met Amsterdam Bezoeken, Holland Zien zijn we hier gezamenlijk al jaren succesvol mee bezig. Deze prestigieuze internationale award voor Amsterdam Marketing als uitvoerend partner van het project bewijst dat we op de goede weg zitten.”
Tweede prijs voor Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming
In de categorie ‘Innovation in Research and Technology’ mocht Olivier Ponti, manager Research bij Amsterdam Marketing, de ‘runner-up’ award in ontvangst nemen voor ‘Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming’. Ponti: "We geven een menselijk gezicht aan statistische gegevens en het draagt bij aan heldere bedrijfsvoering.”
Trefwoorden: campagnes, amsterdam, awards, spreiding