Geplaatst op: 29-09-2014

Campagne shopping in Amsterdam

Campagne shopping in Amsterdam

Amsterdam is de stad van grachten, fun en werelderfgoed. Amsterdam Marketing wil met een campagne de rijkdom voor shopping bekend maken bij nationale en internationale toeristen.

Amsterdam is behalve cultuurstad ook het grootste en meest gevarieerde shoppinggebied van Nederland. Bezoekers vinden hier gerenommeerde speciaalzaken, zoals kookwinkel Duikelman, het luxueuze warenhuis de Bijenkorf en designshop Droog die als ambassade van Dutch Design geldt. Daarbij is Amsterdam ook de stad waar de meeste nieuwe innovatieve winkelconcepten starten zoals Hutspot. Om het unieke en diverse winkelaanbod van de hoofdstad meer bekendheid te geven start Amsterdam Marketing op 1 oktober een specialeshoppingcampagne.

Spreiding van bezoekers

Een belangrijk onderdeel van de campagne is het realiseren van spreiding van de bezoekers, zowel over de verschillende winkelgebieden als spreiding over de dagdelen. Veel ondernemers geven aan dat de middagen erg druk zijn, terwijl de ochtenden juist rustig zijn. Om spreiding te bevorderen zullen deelnemende winkeliers bezoekers die voor 12:00 uur komen (de zogenaamdeEarly Birds) belonen met een leuk extraatje of een korting. De circa vijftig Amsterdamse winkels die hier aan meedoen geven dit aan met een opvallende Early Bird raamsticker.


Oktober

De campagne loopt gedurende de gehele maand oktober en bestaat uit een speciale shopping gids, advertenties op diverse Nederlandse en Vlaamse websites, winacties, en social media aandacht. De campagne biedt extra aandacht aan twaalf winkels die als Amsterdams label opvallen in hun categorie.

Deze twaalf winkels zijn: ilovevintage (vintage), Fab (tassen), Anna & Nina (accessoires), Hutspot (conceptstore), Duikelman (koken), Kramer Kunst & Antiek (antiek), Gassan (diamanten/sieraden), Bijenkorf (warenhuis), Droog (design), Oger (herenkleding), Tenue de Nimes (denim) en Patisserie Kuijt (patisserie).

Voor veel Nederlanders is winkelen een reden om Amsterdam te bezoeken. Ook vanuit Vlaanderen komenveel bezoekers met dit doel in hun achterhoofd naar de hoofdstad. Na eten en drinken gaat het grootste gedeelte van de bestedingen van de Nederlandse bezoeker op aan shoppen. Dit geldt zowel voor verblijfbezoekers als voor dagbezoekers en voor zowel bezoekers aan de regio Amsterdam als aan de stad Amsterdam zelf.

Trefwoorden: Amsterdam, campagne, marketing, shopping, early bird, spreiding bezoekers

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





    ||| Nieuws |||

    27/03/24
    Uitbreiding KLM-busdienst
    Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
    27/03/24
    My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
    De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
    27/03/24
    Exclusief voor leden
    Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
    Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
    26/03/24
    Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
    Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
    26/03/24
    Reiziger wil directe vlucht
    Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
    26/03/24
    Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
    Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
    25/03/24
    Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
    Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
    25/03/24
    Exclusief voor leden
    Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
    Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

    ||| Agenda |||

    18/04/24
    18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
    Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
    14/05/24
    14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
    Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
    05/06/24 t/m 07-06-24
    05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
    Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
    11/06/24
    11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
    Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
    24/06/24 t/m 26-06-24
    24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
    Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...