Geplaatst op: 16-07-2014
Auteur: Marc Gerlings

NHTV en Centrum Live Communication delen kennis

NHTV en Centrum Live Communication delen kennis

CLC-VECTA, Centrum voor Live Communication en de Hogeschool NHTV gaan eind 2014 nauw samenwerken in kennisdeling. Dit wordt mogelijk door CELTH.

De voorzitter van CLC-VECTA, Centrum voor Live Communication, Gert-Jan van den Nieuwenhoff, en Arend Hardorff, directeur van de Academy for Leisure van NHTV internationaal hoger onderwijs Breda, hebben tijdens de Algemene ledenvergadering van CLC-VECTA een intentie tot samenwerking getekend met als doel kennis te delen tussen de leden van CLC-VECTA en NHTV.


3 jaar praktijkgericht onderzoek
Mede dankzij een bijdrage van het Centre of Expertise Leisure, Tourism en Hospitality (CELTH) wordt het mogelijk gemaakt gedurende drie jaar praktisch onderzoek te doen met bruikbare uitkomsten voor de leden. CELTH is erop gericht kennis over leisure, toerisme en hospitality te ontwikkelen en te verspreiden, zodat dit domein nog beter in staat is de duurzame economische ontwikkeling van de Nederlandse samenleving mede aan te jagen.


Gert-Jan van den Nieuwenhoff: "Branche kan niet zonder onderzoek”
Gert-Jan van den Nieuwenhoff is van mening dat ‘onderzoek de basis is (naast het "buikgevoel”) voor veel besluiten. "Een branchevereniging die zichzelf en haar leden serieus neemt, kan dan ook niet zonder onderzoek. Bestuur en de directie waren dan ook van mening onderzoek binnen verenigingsverband structureel te moeten borgen en professionaliseren. Onder het label van het Live Communication Research Center hebben wij samenwerking gezocht met NHTV en zijn erin geslaagd in het kader van een vooraf opgesteld programma van eisen een samenwerkingsvorm te ontwikkelen die de eerder genoemde doelstelling voor een langdurige borging kan garanderen. Deze samenwerking is ook bij de subsidieverstrekkers niet onopgemerkt gebleven en heeft erin geresulteerd dat het CELTH fonds bij onze samenwerking aanhaakt.”

Arend Hardorff: "De samenwerking tussen het onderwijs en het bedrijfsleven levert voor beide partijen een enorme meerwaarde op. De focus van de kennisoverdracht tussen CLC-VECTA en NHTV ligt op Conceptvorming, Business- en Verdienmodellen en Social Media. Wij streven ernaar de leden van CLC-VECTA innovatieve kennis te bieden, maar kunnen door de ervaring van CLC-VECTA ook weer ons eigen onderwijsprogramma verbeteren. Ik kijk uit naar een vruchtbare samenwerking.”

De samenwerking gaat eind 2014 inhoudelijk van start.

Trefwoorden: CELTH, Centrum voor Live Communication, evenementen, onderzoek, marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...