Geplaatst op: 27-12-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Verkiezing Meest Gastvrije Restaurant 2014 op de Horecava

Verkiezing Meest Gastvrije Restaurant 2014 op de Horecava

Op maandag 13 januari 2014 wordt tijdens de Horecava voor het eerst het Meest Gastvrije Restaurant van Nederland bekendgemaakt. De verkiezing is een initiatief van het Gastvrijheidsgilde, de ANWB en IENS. In totaal zijn 145 restaurants genomineerd op basis van gegevens van IENS op het gebied van service.


Beoordeling door mystery-guests
Er zijn twee categorieën restaurants tijdens de verkiezing: restaurants met een menuprijs tot € 50,- en restaurants met een menuprijs boven € 50,-. De bedrijven die het hoogst scoren op het aspect ‘service’ op IENS worden door professionals van het Gastvrijheidsgilde bezocht. Deze mystery-guests beoordelen het bedrijf uitsluitend op het gastvrije gedrag - van reservering, welkom en verblijf tot en met afscheid.


Top 3 en overall winnaar
Een verkiezingscommissie, bestaande uit vertegenwoordigers van de ANWB, IENS en het Gastvrijheidsgilde, bepaalt op basis van de rapportages van de mystery-guests en gegevens van IENS voor beide prijsklassen een top 3 en de overall winnaar. De overall winnaar mag de titel ‘Meest Gastvrije Restaurant van Nederland 2014’ dragen.


Gastvrijheid ondersteunen
Het Gastvrijheidsgilde, ANWB en IENS willen met dit initiatief het belang van restaurants in Nederland om gastvrij te zijn, ondersteunen, zowel voor de restaurants zelf als voor consumenten. De presentatie zal in handen zijn van Astrid Joosten, ambassadeur van het Gastvrijheidsgilde en wordt gehouden op de wereld INNOVEER! van 17.00 tot 18.00 uur. Guido van Woerkom, hoofddirecteur van de ANWB, maakt de winnaar bekend.

Topics:Horeca
Trefwoorden: verkiezing, awards, Horecava, restaurant, gastvrijheid

CELTH



||| Nieuws |||

09/12/25
HISWA-RECRON in hoger beroep voor onuitvoerbaar beleid emissieloos varen
Twee brancheorganisaties HISWA-RECRON en Watersportverbond gaan in hoger beroep bij de Raad van Stat...
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.
08/12/25
Exclusief voor leden
Culinaire ervaringen naar hoger plan met Epicurean Enrichment Studio
Regent Seven Seas Cruises® tilt de culinaire ervaring in 2026 naar een hoger niveau met de lancering van Epicurean Enrichment Studio. Dit zijn culinaire studio’s aan boord van Seven Seas Mariner® en Seven Seas Voyager®. Bekijk de 5 stappen die Regent zet om deze beleving te realiseren.
08/12/25
Exclusief voor leden
Ketel One wint een World Travel Award
Op 6 december werd weer de lange lijst bekend van de winnaars van de World Travel Awards. Distilleerderij Nolet won een award voor de categorie Vodka Distillery Tour. Het Renaissance Amsterdam Hotel kreeg een Europese award.
08/12/25
Exclusief voor leden
WUR en Natuurhuisje herstellen snelwegen Limburgse natuur
Wageningen Universiteit en boekingssite Natuurhuisje helpen oude hellingranden, de graften, in het Limburgs Geuldal nieuw leven in te blazen. Deze natuurstroken zijn van groot belang voor wilde bijen, bloemen en vele andere soorten. De video legt helemaal uit waarom die smalle graften veel doen voor de natuur.
05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
05/12/25
TerSpegelt verbetert luxe plekken voor gezinnen
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...