Geplaatst op: 03-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Arkefly wordt Arke

Arkefly wordt Arke

Arkefly verandert de naam in Arke. De airline voert de nieuwe naam geleidelijk door in haar uitingen en op haar toestellen. Vrijdag 4 oktober arriveert de eerste Boeing 767 op Schiphol in de nieuwe kleuren - het zogenaamde ‘dynamic wave’ design - én met de nieuwe naam Arke in het rood op de romp. De Boeing 767 met registratienummer PH-OYI arriveert om 11.20 uur op Schiphol om diezelfde middag nog de eerste reguliere vlucht uit te voeren.


Visitekaartje naar klant wordt ‘Arke’
In juli werd bekend dat TUI Nederland, de moedermaatschappij van onder ander Arke en Arkefly, in de komende jaren focust op één powerbrand: Arke. Nu is ook besloten dat het vliegproduct onder het merk Arke een plek krijgt. Focus op één merk biedt TUI Nederland de mogelijkheid om het merk krachtiger neer te zetten. Daarnaast wordt op deze manier het visitekaartje naar de klant toe altijd Arke: op het web, in de reisbureaus, tijdens de vakantie en nu ook in het vliegtuig. Het merkenbeleid wordt hiermee ook meer in lijn gebracht met de manier waarop dit gebeurt binnen TUI Travel PLC, de internationale organisatie waar TUI Nederland deel van uitmaakt.


Restyling van merk Arke
Het merk Arke wordt gerestyled. Deze restyling betekent afscheid van de vertrouwde oranje kleur, dat ook het Arkefly logo sierde. Het merk blijft in de lucht echter een Hollands tintje houden. De smile en de merknaam in het logo worden rood en de vliegtuigen van Arke worden uitgevoerd in blauw en wit. De restyling van de vloot van Arke is één van de stappen in het volledige restyling proces. De nieuwe naam wordt geleidelijk doorgevoerd in alle uitingen wanneer ze logischerwijze aan de beurt zijn; de namen Arke en Arkefly blijven daardoor voorlopig naast elkaar bestaan. De verwachting is dat uiterlijk eind 2014 de volledige vloot en alle uitingen volledig conform de nieuwe uitstraling van Arke zullen zijn. De gehele vloot van Arke krijgt in de komende periode het kenmerkende dynamic wave design.

Trefwoorden: arke, arkefly, restyling, merk, vliegtuigen

CELTH



||| Nieuws |||

05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
05/12/25
TerSpegelt verbetert luxe plekken voor gezinnen
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.
04/12/25
Exclusief voor leden
Hoge boetes voor inzet vreemdelingen bij GP Zandvoort
Een uitzendbureau uit Rotterdam heeft vorig jaar tijdens de Dutch Grand Prix in Zandvoort 60 vreemde...
03/12/25
Zakelijk leasen voor kleine ondernemers
Als ondernemer in de toerisme en recreatiesector ben je altijd in beweging. Je bezoekt nieuwe locaties, hebt afspraken met partners of bent onderweg naar een evenement dat je organiseert. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, is direct verbonden met het succes van je bedrijf. Goede mobiliteit is dan ook geen luxe, maar een absolute noodzaak.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
03/12/25
Combinatie vliegreizen Azië met Asia Pass
Luchtvaartmaatschappij Emirates introduceert de Emirates Asia Pass. Dit is een nieuwe flexibele manier om meerdere bestemmingen in Zuidoost-Azië te ontdekken. Met één boeking kunnen reizigers hun eigen route uitstippelen.
03/12/25
BillyBird exploiteert openluchtzwembad Het Run tot 2030
BillyBird heeft de Europese openbare aanbesteding voor de exploitatie van openluchtzwembad Het Run in Drunen gewonnen. Daarmee blijft BillyBird, dat het zwembad al sinds 2019 beheert, ook de komende jaren verantwoordelijk voor de exploitatie.
02/12/25
Licht dalende groei horecaomzet
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van horeca in logiesverstrekking lag maar 0,7 procent hoger.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
22/04/26 t/m 23-04-26
22/04/26 t/m 23-04-26: Independent Hotel Show Amsterdam
A firm fixture in the calendar of independent hoteliers and industry professionals alike, the show p...