Geplaatst op: 27-05-2015
Auteur: Marie-Ange de Kort

Workshop Toerisme- & Vrijetijdscongres: Taste of Amsterdam

Workshop Toerisme- & Vrijetijdscongres: Taste of Amsterdam

Verleiden met lekker eten en drinken, wie zwicht daar niet voor? Dat was de centrale boodschap van Henk Jan Kakebeen, directeur, Taste Amsterdam op het Toerisme- & Vrijetijdscongres 2015.


Taste of Amsterdam’ is een (internationaal) food-festival in en rond het Amsterdamse Amstelpark waarbij 150 partijen zijn aangesloten met als kernconcept: het samenbrengen van veel variatie en inspiratie op het gebied van ‘food’, waar het plezier afspat en chefs van bekende restaurants dichter bij het publiek gebracht worden. Naast het plezier zit er ook een educatief tintje aan. Mensen kunnen proeven, genieten, zelf leren van masterchefs in culinaire workshops en een feestje meemaken. Op de website lezen we de volgende tekst:


"Stel je eens voor: ‘Foodie heaven’, daar waar door de beste Nederlandse en internationale chef-koks verrukkelijk gekookt wordt; waar de beste restaurants uit Amsterdam en omgeving zichzelf presenteren met de meest uiteenlopende signature dishes van de chefs.”


De kracht van het concept is de combinatie van chefs en diverse merken, waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van het marketingbudget. In samenwerking met SBS, AT5, het Financieel Dagblad en het Parool heeft oprichter Henk-Jan Luik het ‘ battle-concept’ tussen masterchefs ingevoerd, waarbij bloggers zijn ingezet om over het gebeuren te vertellen en via social media te verspreiden. Verleiding vindt vervolgens ook plaats via een eigen You tube kanaal en verschillende guerilla acties, met name free pubblicity via de social media.


Het verhaal is belangrijk: van de ingrediënten, de receptuur, de chef zelf. Het doel van deze verhalen is wederom verleiding zodat gasten terugkomen. Alles draait uiteindelijk wel om de kwaliteit van je evenement: je bent zo goed als je laatste evenement!

Topics:Horeca
Trefwoorden: restaurants, eten, beleving















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/09/17
Hoe los je het personeelstekort in horeca op?
Binnen leisure vormt horeca een belangrijk deel voor inkomsten en gastvrijheid in diverse formules. ...
19/09/17
KHN initieert eigen reserveringsplatform
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft het initiatief genomen voor een nieuw reserveringsplatform...
18/09/17
KHN fel tegen plannen verhogen laag BTW tarief naar 8%
VVD, D66, CDA en CU onderhandelen over een coalitieakkoord en er zijn plannen om het lage btw-tarie...
15/09/17
UFO restaurant opent op 1 oktober
Vanaf zondag 1 oktober 2017 is Rotterdam een bijzonder fenomeen rijker: een draaiend restaurant op 4...
15/09/17
Rooi Pannen schrapt onderwijskosten en dat scheelt student veel geld
Een mooi voorbeeld van anders denken over onderwijs en financiering. Leerlingen hoeven geen studieko...
12/09/17
Winst Nederlandse hotels naar recordhoogte
De Nederlandse hotelmarkt behaalt betere resultaten dan ooit. Dit blijkt uit het HOSTA 2017 rapport...
05/09/17
Bar O wint Nationale RestaurantPITCH
Timo Stemerink en Tom de Rooij mogen hun concept Bar O op de Horecava uittesten. Zij hebben de Nati...
01/09/17
Voorzitter KHN reageert op CBS-cijfers: Ook concurrentie neemt toe
Op 31 augustus maakte CBS de horecacijfers bekend over het tweede kwartaal van 2017. Alle onderdele...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk