Geplaatst op: 27-05-2015
Auteur: Marie-Ange de Kort

Workshop Toerisme- & Vrijetijdscongres: Taste of Amsterdam

Workshop Toerisme- & Vrijetijdscongres: Taste of Amsterdam

Verleiden met lekker eten en drinken, wie zwicht daar niet voor? Dat was de centrale boodschap van Henk Jan Kakebeen, directeur, Taste Amsterdam op het Toerisme- & Vrijetijdscongres 2015.


Taste of Amsterdam’ is een (internationaal) food-festival in en rond het Amsterdamse Amstelpark waarbij 150 partijen zijn aangesloten met als kernconcept: het samenbrengen van veel variatie en inspiratie op het gebied van ‘food’, waar het plezier afspat en chefs van bekende restaurants dichter bij het publiek gebracht worden. Naast het plezier zit er ook een educatief tintje aan. Mensen kunnen proeven, genieten, zelf leren van masterchefs in culinaire workshops en een feestje meemaken. Op de website lezen we de volgende tekst:


"Stel je eens voor: ‘Foodie heaven’, daar waar door de beste Nederlandse en internationale chef-koks verrukkelijk gekookt wordt; waar de beste restaurants uit Amsterdam en omgeving zichzelf presenteren met de meest uiteenlopende signature dishes van de chefs.”


De kracht van het concept is de combinatie van chefs en diverse merken, waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van het marketingbudget. In samenwerking met SBS, AT5, het Financieel Dagblad en het Parool heeft oprichter Henk-Jan Luik het ‘ battle-concept’ tussen masterchefs ingevoerd, waarbij bloggers zijn ingezet om over het gebeuren te vertellen en via social media te verspreiden. Verleiding vindt vervolgens ook plaats via een eigen You tube kanaal en verschillende guerilla acties, met name free pubblicity via de social media.


Het verhaal is belangrijk: van de ingrediënten, de receptuur, de chef zelf. Het doel van deze verhalen is wederom verleiding zodat gasten terugkomen. Alles draait uiteindelijk wel om de kwaliteit van je evenement: je bent zo goed als je laatste evenement!

Topics:Horeca
Trefwoorden: restaurants, eten, beleving














||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/04/18
Hotel Management School Maastricht gaat 390 studentenkamers bouwen
Op de campus van Hotel Management School Maastricht worden 390 nieuwe woonunits voor eerstejaarsst...
11/04/18
KHN waarschuwt overlast op straat en bij festivals na sluiting rookruimten
De afgelopen dagen deden ruim 1100 horecaondernemers mee aan een enquête van brancheorganisatie KHN...
09/04/18
Kabinet: Uniform registratiesysteem voor particuliere verhuur
Er komt een uniform registratiesysteem voor particuliere verhuur. Dat schrijft minister Ollongren ...
06/04/18
Exclusief voor leden
Blokhuis: “Einde rookruimtes is in zicht”
Heb je als recreatieondernemer een rookruimte voor je gasten? Die zal binnen nu en 24 maanden niet...
06/04/18
Exclusief voor leden
Voormalig ING-pand in Wolvega wordt innovatief restaurant
In september 2018 opent kok Jan Smink zijn eigen restaurant in Wolvega.Het voormalige ING-gebouw w...
23/03/18
Exclusief voor leden
Fletcher neemt vijf hotels van Eden over
Fletcher Hotels koopt vijf hotels van Eden Hotels. Met de overname van deze hotels komen er 350 kame...
14/03/18
Eerste Brabantse Gastvrijheid Award
VisitBrabant organiseert samen met haar partners dit jaar voor het eerst de Brabantse Gastvrijheid ...
08/03/18
Exclusief voor leden
Ontluisterend beeld van een nachtje Amsterdam
Wie dacht dat de klachten van overlast in Amsterdam vooral komen van wat overgevoelige grachtengor...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk