Geplaatst op: 27-05-2015
Auteur: Marie-Ange de Kort

Workshop Toerisme- & Vrijetijdscongres: Taste of Amsterdam

Workshop Toerisme- & Vrijetijdscongres: Taste of Amsterdam

Verleiden met lekker eten en drinken, wie zwicht daar niet voor? Dat was de centrale boodschap van Henk Jan Kakebeen, directeur, Taste Amsterdam op het Toerisme- & Vrijetijdscongres 2015.


Taste of Amsterdam’ is een (internationaal) food-festival in en rond het Amsterdamse Amstelpark waarbij 150 partijen zijn aangesloten met als kernconcept: het samenbrengen van veel variatie en inspiratie op het gebied van ‘food’, waar het plezier afspat en chefs van bekende restaurants dichter bij het publiek gebracht worden. Naast het plezier zit er ook een educatief tintje aan. Mensen kunnen proeven, genieten, zelf leren van masterchefs in culinaire workshops en een feestje meemaken. Op de website lezen we de volgende tekst:


"Stel je eens voor: ‘Foodie heaven’, daar waar door de beste Nederlandse en internationale chef-koks verrukkelijk gekookt wordt; waar de beste restaurants uit Amsterdam en omgeving zichzelf presenteren met de meest uiteenlopende signature dishes van de chefs.”


De kracht van het concept is de combinatie van chefs en diverse merken, waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van het marketingbudget. In samenwerking met SBS, AT5, het Financieel Dagblad en het Parool heeft oprichter Henk-Jan Luik het ‘ battle-concept’ tussen masterchefs ingevoerd, waarbij bloggers zijn ingezet om over het gebeuren te vertellen en via social media te verspreiden. Verleiding vindt vervolgens ook plaats via een eigen You tube kanaal en verschillende guerilla acties, met name free pubblicity via de social media.


Het verhaal is belangrijk: van de ingrediënten, de receptuur, de chef zelf. Het doel van deze verhalen is wederom verleiding zodat gasten terugkomen. Alles draait uiteindelijk wel om de kwaliteit van je evenement: je bent zo goed als je laatste evenement!

Topics:Horeca
Trefwoorden: restaurants, eten, beleving
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/11/17
Exclusief voor leden
Eerste Mövenpick hotel in Den Haag moet coolste hotel worden
Mövenpick Hotels & Resorts heeft een overeenkomst getekend met de Duitse vastgoedorganisatie D...
15/11/17
Exclusief voor leden
Airbnb vult gat bij grote evenementen in Rotterdam
Airbnb verhuurders hebben gezamenlijk een inkomen van €7 miljoen verdiend, terwijl deze gasten...
15/11/17
Pronkkamer De Luthiers wint Nederlandse Bed & Breakfastprijs 20017
Pronkkamer De Luthiers in Dordrecht heeft de Nederlandse Bed & Breakfastprijs 20017 gewonnen. D...
14/11/17
Exclusief voor leden
CAO horeca wel met CNV
De cao-delegatie van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft met CNV Vakmensen een onderhandelaar...
14/11/17
Drie nieuwe hotelawards van trivago
Awards in de hotelbranche zijn er genoeg, meestal voor de beste hotels. trivago voegt er dit jaar d...
01/11/17
Actie tegen groeiende commissie van thuisbezorgd.nl
Een groep horeca-ondernemers uit Twente is een petitie gestart tegen de steeds maar oplopende commis...
31/10/17
Exclusief voor leden
LEGOLAND bouwt Kasteelhotel
LEGOLAND in Billund krijgt een nieuw hotel met 710 bedden. Het hotel komt tegenover de hoofdingang ...
30/10/17
Derde overlegronde cao horeca
Vandaag vindt de derde ronde van de onderhandeling tussen FNV Horeca, CNV Vakmensen en KHN voor ee...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk