Geplaatst op: 16-05-2013
Auteur: Annemarie Kuijer

Survival of the fitness

Survival of the fitness
Hoe creatief bent u als fitnessondernemer? Want creativiteit is een bittere noodzaak om je in deze verzadigde markt te blijven onderscheiden. Dát die markt verzadigd is, hoef ik u niet te vertellen. Grote partijen als Achmea Health Centers, Health City en Basic Fit hebben afgelopen jaren het aantal vestigingen verder uitgebreid. Daarnaast blijkt Anytime Fitness – met 2000 fitnessvestigingen wereldwijd – de Nederlandse markt te willen veroveren, hoewel ze beseffen dat het een verdringingsmarkt is. Alleen al dit jaar wil Anytime Fitness 10 tot 15 nieuwe filialen openen.

Wat betekent die toename van het aanbod voor uw bedrijf? Precies: dat u creatief moet zijn om u te kunnen onderscheiden. En ik sta soms versteld van de innoverende ideeën die ik tegenkom. Zoals sportscholen waar je 24 uur per dag en 7 dagen in de week terecht kunt. Of waar je minder betaalt naarmate je vaker komt. En heeft u al gehoord van ‘groene fitnessapparatuur’? In vier Nederlandse sportscholen staan sinds kort fitnessautomaten waarop sporters hun bewegingen omzetten in elektriciteit. Ook zie ik steeds meer outdooractiviteiten, zoals The Bootcamp Club, die inspelen op een groepsgevoel bij de deelnemers.

Allemaal hartstikke goede ideeën. Maar hoe gaat ú zich onderscheiden? Hoe past ú zich aan de verzadigde markt aan? Zoals Charles Darwin schreef: ‘It’s not the strongest of species that survive, nor the most intelligent. It is the one most adaptable to change.’ Ik nodig u van harte uit om te reageren op deze blog en/of andere onderwerpen in onze Rabobank Horeca & Recreatie netwerkgroep op LinkedIn.
Topics:Sport
Trefwoorden: fitness













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

06/02/18
Exclusief voor leden
Succes HISWA op Belastingdienst: verhuur kajuitjachten naar laag btw tarief
Bedrijven mogen voortaan onder voorwaarden kajuitzeiljachten tegen het lage btw-tarief verhuren. HI...
10/01/18
Toine Heijmans en Daisy Scholte winnen Aad Struijs Persprijs 2018
Toine Heijmans heeft met zijn reportage Noodsignaal boven Kaapstad, gepubliceerd in Volkskrant Maga...
09/01/18
Heel veel Nederlanders onvoorbereid op reis
Nederlanders reisden het afgelopen jaar veelvuldig naar het buitenland, maar deden dat vaak zonder ...
23/11/17
Trendrapport Live: Levendige branche op zoek naar balans
Tijdens de eerste editie van het event Trendrapport Live is het nieuwe Trendrapport toerisme, recr...
17/11/17
Exclusief voor leden
Fitnessbranche in beeld
De Nederlandse fitnessbranche is goed voor een omzet van 0,7 miljard euro. De branche bestaat uit v...
06/10/17
Exclusief voor leden
11 oktober officiële presentatie Elfstedenpad
Op 11 oktober 2017 presenteren KWBN en Wandelnet de route en gids van het nieuwste Streekpad: het ...
19/09/17
Niet alle klimbossen zijn veilig
De veiligheid in de Nederlandse klimbossen is in het geding. Dat stellen inspecteurs in het televi...
14/09/17
Exclusief voor leden
Roompot houdt outdoor weekend
De mix van stevige sport en gewoon veel fun in bewegen, vormt het hart in het outdoor weekend op pa...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk