16-11-2017: Een optimale leisure-beleving in stad en natuur. Hoe dan?!

Een optimale leisure-beleving in stad en natuur. Hoe dan?!

Op 16 november 2017 houdt Bureau Buhrs de lab-sessie ‘Een optimale leisure-beleving in stad en natuur. Hoe dan?!’. Hierin deelt het bureau de kennis en ervaring over het creëren van een belevenisvol leisure-gebied.

Al bijna 10 jaar heeft Bureau Buhrs ervaring met het in de markt zetten van gebieden maar is vooral bekend door projecten in citymarketing. In de ontwikkeling van het bureau is de scoop breder geworden met meer aandacht en projecten in gebieden.

Hoe doe je dat?

Hoe zorg je er als gemeente, ondernemer, natuurorganisatie of (toeristische) marketingpartij voor dat jouw doelgroep de optimale leisure-beleving heeft? Hoe maak je een leisure-gebied bekend bij de doelgroepen? Hoe zorg je voor een passende programmering? En hoe houd je daarbij rekening met de belangen van bewoners, de capaciteit van het gebied en andere randvoorwaarden?

Aan de hand van onze Brandstation-methodiek en veel praktijkervaring in onder andere Amsterdam, Rotterdam, Almere, Lelystad, Maassluis en Heemskerk delen wij onze kennis over het positioneren, profileren en programmeren van leisure-gebieden.

Wanneer en waar?
Datum: donderdag 16 november 2017
Tijd: 14.30 – 17.00 uur (inloop vanaf 14.00 uur en borrel tot 18.00 uur)
Locatie: A Lab, Overhoeksplein 2, Amsterdam

De sprekers

  • Leisure-expert Leonie van der Laan presenteert de Brandstation-methodiek, verfijnt voor leisure gebieden aan de hand van de casus ‘Plezierrivier de Rotte’. Samen met ondernemers, overheid, maatschappelijke organisaties en bewoners uit Rotterdam en omgeving is een marketingcommunicatietraject doorlopen om de rivier de Rotte beleefbaar te maken.
  • Kersverse junior adviseur Bram Hut deelt de resultaten van zijn masteronderzoek dat hij in opdracht van Bureau Buhrs heeft uitgevoerd. Het gebruik van en de waardering voor natuurgebieden blijkt te verschillen per doelgroep. Bram geeft een introductie op doelgroepen, belevingswerelden en natuurgebieden.
  • Gebiedsmarketeer Thijs Box van gemeente Amsterdam laat zien hoe aan de hand van een scherpe positionering ArenaPoort, één van de belangrijkste leisure-gebieden van Nederland, ambitieus verder wordt ontwikkeld. ArenApoort gaat zich ontwikkelen tot een levendig multifunctioneel urban gebied met (inter)nationale aantrekkingskracht, aangejaagd door de vele leisure-voorzieningen.
  • Senior-adviseurMarinka van Vlietwas het afgelopen jaar betrokken bij de ontwikkeling van een van Nederlands populairste natuurgebieden: de Oostvaardersplassen. Zij zoomt in op het gebruik vanvisitor journeysom zo te komen van merk tot vraaggerichte programmering.


De lab-sessie eindigt met de belangrijkste do’s and don’ts en een borrel.

Gratis deelname
Deelname is gratis maar het aantal plaatsen is beperkt. Bent u erbij? Laat het ons dan svp uiterlijk 13 november 2017 weten via info@bureaubuhrs.nl.



Meer informatie op: http://www.bureaubuhrs.nl/













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/12/17
De favoriete kerstbestemmingen volgens TUI
Uit de boekingscijfers van TUI komen vijf populaire kerstbestemmingen. Als grootste reisorganisatie...
08/12/17
Eén app voor openbaar vervoer
Het heeft heel lang geduurd maar voor toeristen komen er steeds meer mogelijkheden om eenvoudig van...
04/12/17
Exclusief voor leden
Trend: Nederlander veel positiever over elektrisch rijden
Nu rijdt slechts een klein deel van de Nederlanders met een elektrische auto. Dat zijn vooral vier...
01/12/17
Exclusief voor leden
Utrecht Marketing introduceert landsdekkende OV-pas voor toeristen
Utrecht Marketing introduceert maandag voor internationale bezoekers een OV- en toegangskaart ineen...
29/11/17
Exclusief voor leden
Millennials zoeken gezelschap tijdens reizen
De millennialsgeneratie reist veel liever in gezelschap dan oudere zakenreizigers, ze zijn ook het...
29/11/17
Intern trend- en noviteitencongres van 3 dagen bij D-rt Groep
Op 27, 28 en 29 november tovert de D-rt Groep het Van der Valk Hotel in Vianen om tot é&eacu...
28/11/17
Exclusief voor leden
TRVLR vangt 5 miljoen dollar en maakt de oversteek naar Europa
Hier is nog niet zo bekend maar in Azië is het al een sterk merk geworden: platform TRVLR.com. Het ...
28/11/17
Oad en CityZapper werken samen in magazine
De touringcars van touroperator Oad uit Overijssel staan in de startblokken om fans van de kerstmar...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk