24-09-2017 t/m 28-09-2017: Euro Attractions Show 2017

Euro Attractions Show 2017
Van 24 tot en met 28 september 2017 is Berlijn hét centrum van de Europese leisure industrie want dan strijkt de Euro Attractions Show (EAS) neer in de Duitse hoofdstad. Het evenement biedt, naast een 11.500 m2 grote beursvloer, het meest uitgebreide seminarprogramma in de geschiedenis van de EAS.


Zo'n 100 sprekers uit de verschillende takken van de leisure- en attractiewereld zullen dan hun kennis delen met hun toehoorders. Het programma telt meer dan 20 seminars over onderwerpen als veiligheid, marketing en communicatie, omzetverhoging, het organiseren van evenementen, enzovoorts.


Topsprekers in een sterk educatief programma

Managers van diverse belangrijke Europese aanbieders op het gebied van leisure, attracties en entertainment zullen garant staan voor een interessant seminarprogramma. Sprekers zijn o.a.

  • Christoph Kiessling (General Manager, Siam Park Tenerife)
  • Robert Dahl (CEO, Karls Tourismus GmbH)
  • Andreas Leicht (General Manager, Hansa Park)
  • Andreas Sievering (General Manager, Fort Fun)
  • Martin Kring (General Manager, Legoland Deutschland)
  • Bruno Vanwelsenaers (Managing Director International Tomorrowland)
  • Fernando Aldecoa (General Manager Operations and Finance, PortAventura World)
  • Andreas Knieriem (Zoo Director, Berlin Zoo).

Daarnaast zullen een aantal sprekers van buiten de traditionele leisure-industrie hun opwachting maken: Bas Bakkers (International Manager Leisure, The Coca-Cola Company), Christoph Zwahlen (Global Marketing Manager, NXP) en Thorsten Düß (Director, Weber Shandwick).




5 nieuwe tracks over ontwikkelingen in de industrie

Euro Attractions Show 2017 biedt daarnaast ook vijf complete tracks aan die gericht zijn op specifieke onderwerpen. Zo is er de Digital Future Track waarin deelnemers meer te weten komen over de ontwikkelingen in het digitale landschap, de Profit and Revenue Track legt de focus op nieuwe manieren om omzet te vergroten, de Safety and Security Track gaat dieper in op de stand van zaken op het vlak van veiligheid in de meest brede zin van het woord, de Trends and New Ideas Track behandelt de laatste trends in de industrie en de Creating /Immersive Experiences Track tenslotte gaat over de het creeëren van unieke belevingen.


Terugkerende seminars en IAAPA Institutes

Vanzelfsprekend staan ook de gebruikelijke seminars zoals het Water Park Forum en de FEC/Indoor Playground Day op het programma, evenals het IAAPA Safety Institute en IAAPA Institute for Attractions Managers. Meer informatie over het seminarprogramma en de aanmelding hiervoor is te vinden op www.IAAPA.org/EAS.


Busreis vanuit Nederland

Pleisureworld en Midpoint Brabant House of Leisure organiseren een 3-daagse Inspiratie Tour rondom de Euro Attractions Show (EAS) in Berlijn. Van maandag 25 september tot en met woensdag 27 september kunnen ondernemers zich laten onderdompelen in de laatste innovaties en allernieuwste trends in leisure. Een inspirerend programma op de beursvloer wordt gecombineerd met exclusieve bedrijfsbezoeken, behind the scenes, media exposure en netwerkmomenten. Inschrijven kan hier: http://pleisureworld.nl/event/3daagse-inspiratie-tour-eas-berlijn/


Over Euro Attractions Show (EAS)

Euro Attractions Show (EAS) is de grootste vakbeurs en conferentie in Europa voor de leisure-, attractie- en entertainmentindustrie. EAS 2017 vindt plaats in het Berlin Messe Exhibition Center in Berlijn op 24-28 september. Op de beursvloer van meer dan 11.500 m2 presenteren zo'n 500 bedrijven van over de hele wereld hun nieuwste produkten en diensten. EAS 2017 biedt de meer dan 11.000 professionals daarnaast het meest uitgebreide seminarprogramma in de geschiedenis van het evenement: 20 seminars, inclusief vijf tracks en twee IAAPA Institutes. Gedurende de vier dagen zijn er meerdere netwerkmogelijkheden voor de bezoekers. EAS is een activiteit van en wordt georganiseerd door de International Association of Amusement Parks and Attractions.



Meer informatie op: http://www.iaapa.org/expos/euro-attractions-show/home

||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
25/03/24
Toerisme Award voor GeoFort
Ondernemer Willemijn Simon van Leeuwen heeft de Toerisme Award gewonnen. Ze kreeg de award uitgereikt op de opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland. De DMO vierde een extra feestje vanwege het 20-jarig bestaan.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
22/03/24
Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer
Marketing Drenthe heeft de multimediale campagne 'Dit is de kracht van Oer' gelanceerd. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte plek om te ontsnappen aan de drukte van alledag en de wereld even op pauze te zetten. Doelgroep zijn stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur.