30-11-2017 t/m 01-12-2017: Cursus Destination Branding

Cursus Destination Branding
Hoe onderscheid je je als gemeente of regio ten opzichte van andere gemeentes of regio’s? Met een pakkende slogan? Met een opvallend logo? Met glanzend promotiemateriaal? Met citymarketing? Of met een aanbod dat passend is bij de eigen identiteit? En hoe organiseer je dat? Alleen of met stakeholders?

​​De cursus ‘Destination Branding’ helpt bij het beantwoorden van deze vragen. Op 5 en 6 oktober 2017 organiseren NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy deze tweedaagse cursus op managementniveau.

Hiermee wil NBTC iedereen die betrokken is bij Destination/Citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijke handvatten bieden.

NBTC Holland Marketing en Identity Matching Academy geven deze cursus om steden en regio’s te helpen bij het maken van keuzes in het vaststellen van hun identiteit en daarbij passende eigen positionering. Daarbij is het belangrijk dat steden en regio’s hun plek binnen HollandCity claimen. Met de HollandCity-strategie probeert NBTC het marktaandeel te behouden, maar ook ruimte en richting te geven aan groei. Conrad van Tiggelen, directeur marketing: "Laat bezoekers ook de rest van Nederland ontdekken. Echter lukt dit alleen als je in het hoofd van de consument ‘reason to travel’ plaatst. Waarom naar Utrecht of Leiden reizen als men de grachten ook in Amsterdam kan bekijken?” Een stad of regio moet onderscheidend zijn en daarin keuzes maken. Ook op internationaal niveau.

Benieuwd naar hoe de deelnemers de cursus Destination Branding hebben ervaren? Bekijk dan dit filmpje.





Meer informatie op: http://www.identitymatching.nl/cursus-intro/
Topics:Beleid
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/11/17
Exclusief voor leden
Beleid om Nieuwe Hollandse Waterlinie te ontsluiten
De komende jaren werken publieke en private partijen in de provincie Utrecht intensiever samen aan...
10/11/17
Exclusief voor leden
Arnhem krijgt zelfstandige organisatie voor citymarketing
Arnhem krijgt een zelfstandige organisatie voor citymarketing. Binnenkort start een kwartiermaker ...
10/11/17
Exclusief voor leden
Ook Booking.com maakt afspraken met Amsterdam
De gemeente Amsterdam en Booking.com hebben nieuwe en verdergaande afspraken gemaakt over de vakan...
09/11/17
Exclusief voor leden
UNWTO maakt zich zorgen om overtourism
De toeristische sector moet meer en beter met lokale gemeenschappen samenwerken om toerisme echt du...
07/11/17
Amsterdam Marketing in oefening terrorisme 8 en 9 november
Op 8 en 9 november 2017 oefenen de gemeente Amsterdam, politie, Openbaar Ministerie, brandweer en d...
06/11/17
Steeds meer slimme stellen
In de praktijk van leisure heb je het al gemerkt. Steeds meer mensen zijn hoger opgeleid. Dat is v...
03/11/17
Exclusief voor leden
Ook drukte, levendigheid en hoogwaardige recreatie bij kust Noord-Holland
Bestuurders van verschillende overheden, natuurorganisaties, waterbeheerders, drinkwaterbedrijven ...
01/11/17
Exclusief voor leden
Rechtbank: Bierfiets mag weg uit Amsterdamse centrum
De bierfiets mag worden geweerd uit het centrum van Amsterdam, om zo de overlast ervan tegen te gaa...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk