30-11-2017 t/m 01-12-2017: Cursus Destination Branding

Cursus Destination Branding
Hoe onderscheid je je als gemeente of regio ten opzichte van andere gemeentes of regio’s? Met een pakkende slogan? Met een opvallend logo? Met glanzend promotiemateriaal? Met citymarketing? Of met een aanbod dat passend is bij de eigen identiteit? En hoe organiseer je dat? Alleen of met stakeholders?

​​De cursus ‘Destination Branding’ helpt bij het beantwoorden van deze vragen. Op 5 en 6 oktober 2017 organiseren NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy deze tweedaagse cursus op managementniveau.

Hiermee wil NBTC iedereen die betrokken is bij Destination/Citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijke handvatten bieden.

NBTC Holland Marketing en Identity Matching Academy geven deze cursus om steden en regio’s te helpen bij het maken van keuzes in het vaststellen van hun identiteit en daarbij passende eigen positionering. Daarbij is het belangrijk dat steden en regio’s hun plek binnen HollandCity claimen. Met de HollandCity-strategie probeert NBTC het marktaandeel te behouden, maar ook ruimte en richting te geven aan groei. Conrad van Tiggelen, directeur marketing: "Laat bezoekers ook de rest van Nederland ontdekken. Echter lukt dit alleen als je in het hoofd van de consument ‘reason to travel’ plaatst. Waarom naar Utrecht of Leiden reizen als men de grachten ook in Amsterdam kan bekijken?” Een stad of regio moet onderscheidend zijn en daarin keuzes maken. Ook op internationaal niveau.

Benieuwd naar hoe de deelnemers de cursus Destination Branding hebben ervaren? Bekijk dan dit filmpje.





Meer informatie op: http://www.identitymatching.nl/cursus-intro/
Topics:Beleid













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/01/18
Culturele hoofdstad Leeuwarden pleit voor innovatie via cultuur
Het jaar als Culturele Hoofdstad van Europa moet nog beginnen voor Leeuwarden maar nu al pleiten b...
19/01/18
Nieuwe Omgevingswet leeft meer
De Dag van de Omgevingswet trok 300 deelnemers naar Utrecht. De nieuwe wet die al meerdere keren is ...
18/01/18
Miljoenen aan extra kosten voor bedrijfsleven door Brexit
Als het Verenigd Koninkrijk zonder akkoord de Europese Unie verlaat, leidt dat tot een hoge kostenp...
16/01/18
Exclusief voor leden
Zuid-Holland investeert in aantrekkelijker natuur voor bewoners
De Zuid-Hollandse natuur- en recreatiegebieden worden met een gemiddeld rapportcijfer 7,8 door de ...
11/01/18
Particuliere verhuur Amsterdam terug naar 30 dagen
De gemeente Amsterdam gaat de maximale termijn voor particulier verhuur naar 30 dagen terug brengen...
05/01/18
Exclusief voor leden
Heuvelland Zuid-Limburg kandidaat voor Unesco werelderfgoed
Het Heuvelland van provincie Zuid-Limburg moet met zijn unieke kenmerken op de Unesco Wereld Erfgoe...
03/01/18
Oorlogsverleden Rivierenland in trek bij Britten
In de regio Rivierenland is het nieuwe initiatief Sky of Hope gestart op het vlak van herinneringst...
28/12/17
2x subsidie voor ondernemers in Overijssel
Gastvrij Overijssel lanceert in samenwerking met de provincie eenextra innovatieregeling: Het Topp...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk