30-11-2017 t/m 01-12-2017: Cursus Destination Branding

Cursus Destination Branding
Hoe onderscheid je je als gemeente of regio ten opzichte van andere gemeentes of regio’s? Met een pakkende slogan? Met een opvallend logo? Met glanzend promotiemateriaal? Met citymarketing? Of met een aanbod dat passend is bij de eigen identiteit? En hoe organiseer je dat? Alleen of met stakeholders?

​​De cursus ‘Destination Branding’ helpt bij het beantwoorden van deze vragen. Op 5 en 6 oktober 2017 organiseren NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy deze tweedaagse cursus op managementniveau.

Hiermee wil NBTC iedereen die betrokken is bij Destination/Citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijke handvatten bieden.

NBTC Holland Marketing en Identity Matching Academy geven deze cursus om steden en regio’s te helpen bij het maken van keuzes in het vaststellen van hun identiteit en daarbij passende eigen positionering. Daarbij is het belangrijk dat steden en regio’s hun plek binnen HollandCity claimen. Met de HollandCity-strategie probeert NBTC het marktaandeel te behouden, maar ook ruimte en richting te geven aan groei. Conrad van Tiggelen, directeur marketing: "Laat bezoekers ook de rest van Nederland ontdekken. Echter lukt dit alleen als je in het hoofd van de consument ‘reason to travel’ plaatst. Waarom naar Utrecht of Leiden reizen als men de grachten ook in Amsterdam kan bekijken?” Een stad of regio moet onderscheidend zijn en daarin keuzes maken. Ook op internationaal niveau.

Benieuwd naar hoe de deelnemers de cursus Destination Branding hebben ervaren? Bekijk dan dit filmpje.





Meer informatie op: http://www.identitymatching.nl/cursus-intro/
Topics:Beleid














||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/04/18
Scan markt voor groepsaccommodaties
Groepsaccommodaties Nederland (GN) heeft het initiatief genomen om te komen tot een nieuwe stra...
26/04/18
Exclusief voor leden
Lancering campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen 2018
Op dinsdag 24 april 2018 is de campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen officieel gelanceer...
26/04/18
Koningsdag zorgt voor hausse op accommodaties in grote steden
Onderzoek van HomeToGo.nl wijst uit dat minder dan 2% van de accommodaties in Amsterdam nog beschik...
26/04/18
Eurostar in pakketreizen
Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Verenigd Koninkrijk met het Europese vasteland verbindt, bi...
25/04/18
Busbedrijf Oad fuseert met Havi
Het busbedrijf van Oad wordt afgesplitst van de reisorganisatie en om een fusie mogelijk te maken ...
25/04/18
Kwart alle fietsdoden met e-bike
De e-bike is voor toerisme en recreatie een grote ontwikkeling. Bezoekers kunnen met de elektrische...
25/04/18
RiverGuide nu ook voor pleziervaart
De app RiverGuide die al voor de binnenvaart beschikbaar was, krijgt nu ook een versie voor de rec...
25/04/18
Vijftig jaar toonaangevende bijeenkomst Nederlandse jachtbouw
Het International HISWA Symposium on Yacht Design and Yacht Construction bestaat 50 jaar. Een unie...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk