Store
Store

Investment Thrills

Investment Thrills

Managing risk and return for the amusement parks & attractions industry

In Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry beschrijft Pieter Cornelis de door hem ontwikkelde methode om de effecten van investeringen in de attractiebranche op een gestructureerde manier te voorspellen. De auteur behandelt de laatste wetenschappelijke inzichten over de effecten van investeringen in de attractiebranche, maar besteedt tevens veel aandacht aan de kennis die er rond het onderwerp in de praktijk aanwezig is. Cornelis rekent in het boek af met een aantal hardnekkige mythes rond investeringen die hij in drie typen onderverdeelt:
  • PG-investment: investeringen met een permanent effect om gericht te groeien
  • TG-investment: investeringen met een tijdelijk effect om in the game te blijven
  • SG-investment: investeringen die de verwachte afname in bezoekersaantallen moeten remmen
Het boek helpt de lezers om de effecten van investeringen te berekenen, na te denken over de meest relevante content- en contextfactoren waarmee ze in de toekomst beter gefundeerde investeringsbeslissingen kunnen nemen. Concepten als inertia, bounce back en extinction-effecten worden duidelijk uitgelegd met eenvoudige rekenvoorbeelden.

Dit boek heeft vooral een financieel-economische insteek, zonder daarbij overigens de bedoeling te hebben een bedrijfseconomisch boek te zijn. In de attractiebranche gaat het uiteindelijk om het aanbieden van experiences. Centrale vraag in het boek is dan ook wat investeren in experiences nu uiteindelijk bottom line oplevert, en belangrijker nog, wat kunnen we daarvan precies leren voor de toekomst? Met andere woorden, welke experiences hebben een grotere kans op succes dan andere experiences? En wat zijn hiervan precies de drijvende factoren achter het bottom line effect?

De lezers krijgen met dit boek meer houvast in de keuzes die zij gaan maken in de hoogte, frequentie en richting van hun investering waardoor de onzekerheid over de effecten van die investeringen kleiner wordt. De auteur hoopt dat daarmee de kans op een goede investering toeneemt; dan wel de kans op een slechte investering vermindert.

Meer over Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry op investment-thrills.com

Voor wie is dit boek bedoeld?
De belangrijkste doelgroep voor dit boek zijn de eigenaren, directieleden en managers in de attractiebranche die investeringsbeslissingen onder grote onzekerheid moeten nemen.

De auteur hoopt dat het boek tevens van waarde zal zijn voor alle toeleveranciers in de branche, zodat zij in samenspraak met hun opdrachtgevers in staat zijn belevenissen te creëren die de branche langdurig succesvol maken. Daarmee bestendigen zij niet alleen hun eigen business, maar blijven ze ook van toegevoegde waarde voor de gehele branche als zodanig.

Daarnaast is het boek zeer interessant voor een ieder die op de een of andere wijze betrokken is bij, dan wel geïnteresseerd is in, investeringsvraagstukken in de attractiebranche, zoals studenten van universiteiten met lesprogramma’s op het gebied van de theme park industry, visitor attractions e.d., academici, experts op het gebied van feasibility studies, beslissers en beïnvloeders bij financiële instellingen, banken en investeringsmaatschappijen, politieke beleidsmakers, en de grote community van theme park fans.

Over de auteur
Pieter Cornelis (1966) is als leisure-wetenschapper gespecialiseerd in investeringsvraagstukken voor de dagattractie-, entertainment- en hospitalitysector.  In 2011 promoveerde hij met zijn proefschrift over de effecten van investeringen door (Europese) attractieparken. Hij heeft in management- en directiefuncties gewerkt bij Efteling en Toverland en heeft bij diverse hogescholen en universiteiten in binnen- en buitenland gewerkt als (gast)docent en onderzoeker. In Nederland onder meer bij Tilburg University en Fontys Hogescholen, in Oostenrijk bij de Fachhochschule Salzburg en in Spanje bij Universitat Rovira i Virgili.

Auteur:Pieter Cornelis
ISBN:978-90-5472-390-5
Omvang:232 pagina's
Taal:Engels


65,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.